Веригата за търговия с козметични стоки, която в България има 18 магазина - Douglas България вероятно ще има само един собственик. Това става ясно от съобщение за предстояща концентрация, която ще се осъществи чрез придобиване на самостоятелен контрол от Кърк Бюти Недерландс Холдинг Б.В., Нидерландия върху "Парфюмери Дъглас България" ООД, което е получено в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).
Към момента Кърк Бюти Недерландс Холдинг Б.В., Нидерландия притежава 76% от дружеството. "Кърк Бюти Недерландс Холдинг" осъществява дейност на финансов холдинг, който инвестира в различни бизнеси.
Собственик на 24% от "Парфюмери Дъглас България" ООД е Нина Георгиева, която освен дял в "Парфюмери Дъглас България" ООД притежава и фирмата "Козметик плюс", която внася парфюмерия, козметика и грим на световноизвестните марки Clarins, Guerlain, Sisley, Kenzo, Boucheron, Montblanc и Ariana Grnande.
"След като през последните години успяхме да напишем съвместна история на успеха с нашия партньор в общото ни предприятие, след придобиването на допълнителни дялове, както беше планирано, сега Douglas се разделя със своя партньор", коментираха от централата на Douglas в Германия пред money.bg. Без да разкриват стойността или други детайли по сделката.
Източник: Douglas
В момента международната верига работи на българския пазар с две отделни марки Douglas и Beauty Zone.
"Решенията за бъдещата стратегия ще бъдат определени след приключване на сделката. Като цяло, като водещ търговец на премиум красота в Европа, нашата ясна цел остава да предложим на българските клиенти най-доброто изживяване при пазаруване на красота във всички канали", допълват от Douglas.
Германската верига оценява България като развиващ се пазар с добра перспектива за развитие както в бизнеса с магазини, така и в електронната търговия в бъдеще.
Източник: Douglas
Подобно на повечето страни от Централна и Източна Европа, посещаемостта и оборотът в България се връщат на нивата отпреди COVID и след почти две години на потиснато търсене от страна на потребителите, търговията на дребно отново се представи много добре с търговските паркове, които непрекъснато се разширяват, а търговските центрове отстояват позициите си.
"Като водещ търговец на премиум красота в Европа, нашата ясна цел е да предложим на българските клиенти най-доброто изживяване при пазаруване на красота във всички канали. Ето защо ние ще продължим да инвестираме в иновативни и модерни концепции за магазини, както и в нашия силен набор от усъвършенствани омниканални (мултиканални) услуги и да се разширяваме до нови локации", коментираха още от Douglas.
През есента на 2009 г. германската верига за козметика Douglas обяви, че ще отвори първите си козметични магазини в България. Тогава компанията купи 51% от "Козметик плюс ритейл", собствениците на местната верига за козметика Beauty Zone.
Douglas имат над 2400 парфюмерия в 19 страни. В допълнение - онлайн и мобилен магазин и един от най-успешните търговски сайтове във Facebook. През фискалната 2021/22 година Douglas генерира продажби от 3,65 милиарда евро в секторите на парфюмерията, декоративната козметика, грижата за кожата и косата, хранителните добавки, здравето и аксесоарите.
Източник: Douglas