Марк Зукърбърг обедня със $7,2 млрд., след като редица компании спряха временно рекламите си в мрежата на Facebook, пише Bloomberg.
В петък акциите на компанията поевтиняха с 8,3%, след като Unilever - един от най-големите рекламодатели в света с годишен бюджет от $8 млрд., се включи към брандовете, които бойкотират социалната мрежа. Unilever съобщи, че ще спре да рекламира в мрежата на Facebook през тази година.
Спадът в акциите изтри $56 млрд. от пазарната капитализация на Facebook и намали състоянието на Зукърбърг до $82,3 млрд. Така основателят на социалната мрежа падна и с едно място в класацията Bloomberg Billionaires Index. Той вече е четвърти, а на трета позиция е милиардерът и собственик на Louis Vuitton Бернар Арно. На първа и втора позиция са Джеф Безос и Бил Гейтс.
Компании като Verizon Communications и Hershey Co. също спряха рекламите в социалните мрежи след критики, че Facebook не успява да модерира речта на омразата в своята платформа. Coca-Cola съобщи, че ще спре всички реклами във всички социални медии за поне 30 дни.
В петък Зукърбърг отговори относно критиките за речта на омразата и фалшивите новини, като обяви, че компанията ще поставя ясен знак на всички постове, свързани с политически избори, както и линк към информационна страница. Facebook вече ще сваля и рекламни постове, които описват демографска група като опасна.
Общо около 100 бранда съобщиха, че спират да рекламират в социалната мрежа поне през юли или за по-дълъг период. Самият Зукърбърг не коментира директно бойкота.