През 2016 г. американският гигант Apple продължава да държи лидерството като най-скъп бранд не само в технологичната сфера, но и в целия свят въобще. Той се изчислява на 145 милиарда долара в сравнение със 128 милиарда през миналата година, показват данните от доклад на консултантската фирма Brand Finanсе.

“Стойността на марката е с 14% по-висока благодарение на огромния успех на iPhone 6 и iPhone 6s”, се посочва в документа. Резултатът на Apple показва, че разликата между компанията и класираната на второ място Google се задълбочава през 2016 г. и вече възлиза на 52 милиарда долара.

Девет от местата в топ 10 на най-скъпите брандове в технологиите са окупирани от американски корпорации. Единственият чуждестранен производител измежду лидерите е корейският Samsung, който се класира на трета позиция. Тази година той се изкачва с позиция нагоре, като неговата марка се изчислява на 71 милиарда долара.

Четвърти е порталът за онлайн търговия Amazon с резултат от 69 милиарда долара, а след него е General Electric с 37 милиарда долара.

На седмо място сред най-скъпите марки е социалната мрежа Facebook, а на последните три позиции се класират съответно IBM, Intel и Oracle.   

Според доклада сред най-големите губещи през тази година е Qualcomm. Марката е поевтиняла с цели 17%, като основната причина за това е загубата на едни от основните й клиенти и лошото представяне на пазара на новия процесор на производителя Snapdragon 810.