Авиокомпанията Emirates отхвърли исканията на летище Хийтроу авиокомпаниите да спрат продажбата на билети, наричайки този ход "неразумен и неприемлив". Според Emirates летището показва "явно пренебрежение" към клиентите, след като ограничи броя на пътниците до 100 000 на ден през лятото, пише CNN.

Emirates коментира още, че Хийтроу "проявява некомпетентност и бездействие" и добави, че планира да извършва полети от и до летището по график.

В изявление, силно критикуващо ръководството на Хийтроу, Emirates обвини летището, че е избрало "да не действа, да не планира, да не инвестира". Според авиокомпанията новото ограничение за пътниците изглежда е "извадено от нищото".

"Те желаят да принудят Emirates да откажат места на десетки хиляди пътници, които са платили и резервирали месеци напред своите ваканции или пътувания, за да видят любимите си хора", каза авиокомпанията, цитирайки, че хората искат да пътуване след две години пандемични ограничения.

Компанията каза, че е получила 36 часа да намали броя на пътниците и следователно полетите и е била заплашена със съдебни действия за неспазване. "Това е напълно неразумно и неприемливо и ние отхвърляме тези искания", смята Emirates.

Ограничението за броя на пътниците на летище Хийтроу ще бъде в сила от сега до 11 септември.

Две от най-големите авиокомпании в Европа обявяват още отмени на полети

Две от най-големите авиокомпании в Европа обявяват още отмени на полети

Превозвачите се опитват да се справят с търсенето на билети

Според Emirates намалението е с "повече от 50%", като се има предвид, че Хийтроу е обслужвало средно 219 000 пътници на ден преди пандемията през 2019 г.

Emirates е в трудна ситуация. Авиокомпанията разчита на превоз на голям брой пътници в големи самолети от Лондон до Дубай, където повечето от тях летят до други дестинации на дълги разстояния. Така че всяко съкращаване на полет има значение и Emirates смята, че не трябва да съкращава местата.

Летищата и авиокомпаниите, които съкратиха работни места по време на разгара на пандемията от коронавирус, се затрудняват с наемането на персонал, тъй като търсенето при международните пътувания се върна. Авиокомпанията заяви, че тъй като международните пътувания са се възстановили през последната година, тя е наела отново и обучила 1000 пилоти.

Той каза, че повторното резервиране на пътници е "невъзможно" с пълен капацитет на всички полети през следващите няколко седмици, което включва услуги на други летища в Лондон и на други авиокомпании.

Изпълнителният директор на летището Джон Холанд-Кей казва, че когато броят на заминаващите пътници е надхвърлил 100 000 на ден през последните седмици, е имало "периоди, когато обслужването пада до ниво, което е неприемливо", което включва дълги опашки, закъснения за пътници, нуждаещи се от помощ, багаж, който не пътува с пътници или пристигащи късно, и анулирания в последния момент.