Една от най-големите японски рекламни агенции ще трябва да плати милиони долари на своите служители заради извънреден труд, който досега не е бил компенсиран.
Dentsu застана под светлината на прожекторите, след като по-рано тази година властите заявиха, че самобуийството на един от служителите на компанията е бил причинен от преработване, предава CNN. Откакто избухна публично недоволство около случая, Dentsu се опитва да подобри живота на служителите си - както и своята репутация.
Един от последните й ходове е да задели 2.4 милиарда японски йени (над 21 милиона долара), за да компенсира служителите си за извънредния труд, който са положили през последните две години, и който не е бил платен досега.
Решението е било взето след изследване сред тях, в което са били помолени да дискутират работното си време от април 2015 до март 2017 г. Обичайно служителите в Япония записват извънредните си часове и той се плаща, но поради странните за западния свят традиции в Страната на изгряващото слънце, някои от тях са отписали част от извънредния труд, описвайки го като "задачи за персонално развитие", като съответно не са получили компенсация за тези часове.
Компанията отказа да коментира на колко служители дължи пари.
Япония е популярна със строгата си професионална култура с дълги часове на работното място и отдаденост към компанията. Изследване на правителството, публикувано по-рано тази година, откри, че всеки пети служител е в риск от смърт заради преработване. А японците имат даже и специална дума за такива случаи: кароши.
Матсури Такахаши, 24-годишната служителка, която се самоуби, е работила извънредно около 105 часа в месеца преди смъртта й в края на 2015 г., казват властите. След това, заради намеса на правителството, Dentsu забрани извънредните часове да надминават 65 за един месец.