За да финансира амбициите за Марс, SpaceX възнамерява да засили предлагането на услугите, свързани с интернет. Изпълнителният директор на компанията Илън Мъск очаква тази услуга Starlink да генерира 30 милиарда долара годишно.
SpaceX вече е най-големият сателитен оператор в света, управляващ над 500 спътника и възнамерява да стартира още хиляди. Компанията ще се нуждае от мрежа от наземни станции, свързващи своите спътници с физическия "гръбнак" на интернет. Но изграждането на тези възли е трудна задача. 26 вече са планирани за САЩ, но без да има основно надграждане на сателита, тези станции ще поддържат покритието на мрежата, до голяма степен, само на земята, пише CNBC.
Излъчване на глобалната широколентова връзка
Усилията за прехвърляне на данни oт голямо разстояние от Земята обикновено попадат в две категории: много близко и много далече. Компанията Alphabet разполага с интернет балони на около 12 мили над земята в Кения, например. Тези подходи в близост до повърхността на земята са бързи, но всяка антена има ограничен географски отпечатък.
За разлика от тях, компании като канадската комуникационна компания Telesat отдавна управляват сателити в орбита на повече от 20 000 мили над земната повърхност, където всяка машина може да достигне голяма територия от планетата. Тези системи предлагат глобално покритие, но не с много бързи връзки.
Със Starlink SpaceX се присъединява към група компании, включително Telesat, които създават "съзвездия" от спътници, достатъчно близки, за да си комуникират със земята за десетки милисекунди, но и достатъчно далеч, за да покрият планетата с разумен брой сателити. За да завърши услугата обаче, SpaceX се нуждае от наземна инфраструктура.
Компанията планира да използва "phased array antennas,", които могат да насочват фокуса на машината по електронен път, а не тя да се върти физически. Техниката опростява устройството, но се предлага на висока цена. Според някои изчисления приспособлението може да струва повече от 1000 долара, въпреки че Мъск е насочен повече към цена под 300 долара.
През март FCC упълномощи SpaceX да разпространява милион антени, а членовете на борда на компанията тестваха устройствата (които според някои медии приличат на НЛО), но компанията все още не е показала търговската версия.
Всяка сателитна услуга се нуждае от мрежа от наземни станции, за да се включи в съществуващата оптична инфраструктура. Това са точките, в които космическата мрежа се слива със световната мрежа.
SpaceX подготвя и тези "шлюзови станции". Компанията е регистрирала 26 локации всяка от които може да хоства осем антени. Някои от тях са собственост на SpaceX. Други принадлежат на телекомуникационни компании, като Level Three Communications.
Но мрежата от второ поколение няма да работи в близко бъдеще. SpaceX първо трябва да преработи сателитния си дизайн, за да включи захранващо устройство, фино настроени лазери и друг хардуер.