ZF Friedrichshafen е един от най-големите доставчици на автомобилни част не само в Европа, но и в света. Гигантът обаче очевидно се преструктурира - стана ясно, че ще намали броя на служителите в Германия и то доста значително. Плановете са постепенно да с еосвободят 11 000 до 14 000 служители до 2028 г. Това съобщи компанията.

Причината, която се посочва е "за да увеличи своята конкурентоспособност и да отговори на промените в сектора на мобилността, особено в областта на електромобилите", се казва в съобщението. Силната конкуренция, натиска върху разходите и слабото търсене на електрически превозни средства са причините са преструктурирането.

Компанията смята да увеличи инвестициите  в своите подразделения за технологии за търговски превозни средства, шасита, индустриални технологии и следпродажбени услуги. В бъдеще германските локации ще бъдат организирани "по-ефективно и обединени в няколко мрежи от обекти".

Ако се окаже, че не може да се намери дългосрочна перспектива за отделни локации, или че тяхната конкурентоспособност не може да бъде подобрявана, преструктурирането или закриването също са варианти, посочват от ZF.

Защо гигантът General Motors се отказва от мащабното производство на електромобили

Автомобилният гигант, който се отказва от мащабното производство на електромобили

Компанията имаше план да произведе 1 милион електрически коли

"Искаме да консолидираме германските локации и да ги обединим в няколко мрежи. Целта е да се създаде ефективна производствена мрежа от една страна и ефективна организация на научноизследователските и развойните области от друга", коментира проф. Питър Лайер, който отговаря за производството в УС на ZF.

Компанията посочва, че ще адаптира капацитета си към очакваното продължаващо по-слабо пазарно търсене. Заради новата структура на мрежата за местоположение в Германия, броят на служителите там трябва последователно от сегашните 54 000 души, в зависимост от по-нататъшното развитие на пазарите и общите условия на съответните места. В момента се уточнява до каква степен се предвиждат намаления на местата.

Преходът към електромобили също ще доведе до намаляване на обема на трансмисиите за конвенционалните и хибридните превозни средства и това също трябва да се вземе предвид в този контекст. Друго съображение е настоящата слабост в търсенето на изцяло електрически превозни средства, което води до свръхкапацитет в производствените линии за електрически коли, които са създадени с големи инвестиции.