Европейските производители на автомобили, взети заедно, предприеха някои съмнителни продуктови решения през последните няколко години. Като едни глобални компании, те се опитват да правят пари от продажба на коли в Китай, Съединените щати и Европа. Това до голяма степен беше стратегия, която проработи. Сега обаче нещо се променя, производителите се подготвят за една дълга и глобална "битка с цените", съобщава CNN Business.

След десетилетие на глобализирани платформи за автомобили, светът се промени и сега Европа, Китай и САЩ са по-диференцирани. Повечето марки са начертали път напред, балансирайки вътрешните пазари и износа, но именно европейските автомобилни производители изглежда са тези, които са в най-тежко положение, пише The Autopian.  

Босът на Mercedes призова за отлагане на митата за китайски електромобили

Босът на Mercedes призова за отлагане на митата за китайски електромобили

Плановете на Брюксел все още могат да бъдат отхвърлени

Европа е изложена на все по-голям риск да изостане спрямо Китай и трябва да стигне до някакъв вид компромис, за да спаси себе си, заедно с планетата. Съединените щати, които са един от най-големите пазари на автомобили в света, са по-малко изложени на риск от конкуренцията на Китай, защото са решили да се защитят. Разбира се, всички тези приказки за това, че американските компании продължават да просперират, трябва да изключат Stellantis, която беше изправена пред втората си голяма стачка за около година. Но накрая, ще поговорим за корена на всички заплахи за автомобилния бизнес - майката природа.

Снимка 687730

Източник: GettyImages

Европа започва да осъзнава незавидното си положение

Колко уязвима е европейската автомобилна индустрия? Отговорът на този въпрос е: много. Повечето от големите производители на коли от Стария континент трябва да признаят, че времената са трудни. Ето едно прилично заключение от Reuters: "Volkswagen намали годишната си перспектива за втори път за по-малко от три месеца", цитирайки по-слабо от очакваното представяне на подразделението си за леки автомобили. Причината:  натискът върху най-големия автомобилен производител в Европа продължава да нараства.

Намалени очаквания идват и от германските автомобилни гиганти, като Mercedes-Benz и BMW, които понижиха годишните си прогнози в резултат на отслабването на търсенето в Китай - най-големият автомобилен пазар в света.

Снимка 665970

Източник: GettyImages

Automotive News наскоро попита какво се случва със Stellantis? Stellantis намали прогнозата си за маржа на печалбата за годината, позовавайки се на по-високите разходи за съживяване на затруднения си бизнес с Jeep и Dodge в САЩ, китайската конкуренция и глобалното забавяне на автомобилната индустрия.

Коригираният марж на печалба сега се очаква да бъде между 5,5 процента и 7,0 процента за годината, което е по-малко от "двуцифреното" ниво, прогнозирано по-рано, се казва в изявление на Stellantis. Китайският автомобилен пазар в момента не е в добра форма. Всъщност, малко автомобилни пазари са в добра форма в момента.

Европа е изправена пред отслабващо търсене у дома. Търсенето в Китай е намаляло, но най-вече за традиционни превозни средства, тъй като всичко сконтакт има страхотна година (електромобилите са се увеличили с 33 процента, а Plug-in хибридите са се увеличили със 74 на сто на годишна база).

Контраатака: И европейските автогиганти показаха достъпни електромобили (СНИМКИ)

Контраатака: И европейските автогиганти показаха достъпни електромобили (СНИМКИ)

Ще успеят ли да се преборят с "нашествието" на китайски модели?

Това е страхотен обрат, тъй като Китай се превърна в най-важния пазар за Volkswagen, Mercedes и BMW (по-малко за Stellantis). Нека да се спрем на Volkswagen, който вероятно е най-успешният европейски автомобилен производител в Китай от 90-те години на миналия век насам. Продажбите на компанията са намалели през първата половина на годината, като е отчетен спад от над 25 процента при електромобилите.

Оказва се, че Volkswagen продава приблизително толкова електромобили за тримесечие в Китай, колкото Tesla продава там за 10 дни. На този фон се появява информация, че VW планира да затвори още заводи в Китай, след като търсенето спадне още. Същото важи за Mercedes и BMW, които все още правят популярни конвенционални автомобили, но не са създали наистина страхотна електрическа кола за този пазар.

И докато Европа налага големи мита върху китайските електрически автомобили, няма особено голяма надежда Китай да купува германски коли. Освен това, ако нещо кардинално не се промени, електромобилите май наистина ще са колите на бъдещето, независимо дали ни се харесва или не. Едно е сигурно - глобалната битка с цените ще става все по-голяма.