Главният изпълнителен директор на германския автомобилен гигант Mercedes-Benz призова Европейския парламент да намали ескалацията на спора с Китай относно митата върху електрическите превозни средства, подчертавайки важността на намирането на решение на проблема.
"Нуждаем се от повече свободна търговия вместо от нови търговски бариери. Ето защо е важно да намерим решение, което да отговаря както на ЕС, така и на Китай", заяви Ола Калениус пред Bild.
"Преговорите за това отнемат време. За да не бъдат застрашени, ЕС трябва да отложи налагането на планираните мита."
В началото на месеца повечето страни от Европейския съюз проправиха пътя за допълнителни мита до 35,3% върху електрически автомобили, внасяни от Китай. Германия обаче, дом на големи международни автомобилни корпорации, гласува против мярката на фона на опасения относно ответни действия. Очаква се те да навредят на гигантската автомобилна индустрия в страната.
Европейската комисия настоя за допълнителни мита, след като разследване обвини Пекин, че субсидира местните производители на електрически автомобили и по този начин изкривява пазара в ЕС. Но дали митата за внос наистина ще влязат в сила в началото на ноември, все още зависи от решението на Европейската комисия.
Източник: iStock
Плановете все още могат да бъдат отхвърлени, ако Брюксел постигне решение с Китай на масата за преговори.
Припомняме, че един от отговорите на Пекин след информацията за европейските мита не закъсня - все повече китайски електромобили ще се сглобяват в Европа. китайският авомобилен гигант BYD, който се стреми да подобри репутацията си в Европа, вече работи с дистрибутори в 19 страни, за да предложи електрически и хибридни модели и дори спонсорира Европейското първенство по футбол това лято.
съвсем не са единствените. И други китайски автомобилни производители са нетърпеливи да убедят европейците, че техните коли предлагат добро изживяване на по-ниски цени. Автомобилната компания Chery обяви през април, че ще започне да произвежда електрически автомобили в Барселона, в партньорство с Ebro EV Motors.
Източник: GettyImages
Впрочем, BYD съвсем не са единствените. От Stellantis, чиито европейски марки включват Peugeot, Fiat и Opel, още през май обявиха, че ще си партнират с китайската Leapmotor за производство на електромобили в Европа, което стартира тази есен.
Zhejiang Geely Holding, който придоби шведския автомобилен производител Volvo Cars през 2010 година, също проучва евентуален производствен обект в Европа. Компанията притежава шведската Polestar, произвеждаща своите автомобили в Китай. По-рано тази година компанията започна изграждането на SUV в завод в Южна Каролина в САЩ, който ще се използва и за доставки към европейския пазар.
И все пак, независимо от всичко, позицията на Брюксел за момента е, че Китай представлява заплаха за европейската автомобилна индустрия, която представлява близо 7 на сто от икономическото производство на региона. Представителите на ЕС казват, че Пекин не е предложил адекватно решение, което да отговори в достатъчна степен на опасенията им, че годините на правителствена подкрепа са предоставили на китайските автомобилни производители несправедливо пазарно предимство пред техните европейски колеги.