Времето на Tesla като лидер при производството на електромобили отмина. Напоследък компанията среща редица проблеми, докато се опитва да се справи със спада в продажбите си. Междувременно, BYD напуска пределите на Азия и става все по-популярна сред европейските потребители.

Изглежда обаче тя не е единствената китайска компания, която се е насочила към Стария континент. Според изпълняващия длъжността главен изпълнителен директор на Zeekr Europe Лотар Шуперт производителят на луксозни електрически автомобили е насочил поглед към Европа.

За пръв път компанията навлезе на континента преди две години, като започна да предлага продуктите си първо в скандинавските страни, Белгия и Швейцария. Новите цели на Zeekr са пазарите в Германия, Великобритания, Франция, Италия и Испания.

"В момента се подготвяме. Така че през следващите дванадесет до двадесет и четири месеца плановете ни са да бъдем активни", съобщи Шуперт пред Euronews.

Ще попречат ли санкциите от ЕС?

Компанията обявява амбициите си на фона на наложените от ЕС мита за електрически автомобили, внесени от Китай, които достигат до 45%. Причината, която изтъкнаха политиците, са държавните субсидии, които азиатската страна дава на местните компании, както и данъчните облекчения. Така цената на продукта е значително по-ниска от тези на европейските производители, което от Съюза определиха като нелоялна практика.

Макар двете страни да водят преговори, които включват решения от намаляване на тарифите до определяне на минимална стойност на продукта, засега не е постигнат консенсус. В отговор Китай увеличи митата на някои европейски стоки като алкохола.

За да намали ефекта от митата, BYD построи фабрика в Унгария. Въпреки това, по-рано този месец Daily Sabah съобщи, че китайската компания ще се концентрира в по-голяма степен върху производството си в Турция. Така заводът в Сегед няма да работи на пълен капацитет, а ще се ограничи до няколко десетки хиляди автомобила през цялата година.

По този начин BYD избягва по-високите такси, като същевременно наема по-евтина работна ръка.

Китайската BYD ще ускори производството в Турция за сметка на Унгария

Китайската BYD ще ускори производството в Турция за сметка на Унгария

Основната причина за промяната в плана е по-ниската цена на труда в нашата съседка

Според Шуперт митата забавят развитието на компанията и влияят негативно на потребителите. Въпреки това, той смята, че устойчивият подход на Zeekr ще помогне за реализирането на целите ѝ. Като ключов фактор определи печеленето на доверието на клиентите.

"И точно там е основната ни работа сега - навлизане на пазарите, създаване на потребителско изживяване и установяване на ясна връзка с потребителите в Европа, убеждаване с продуктите, както и с атрактивни цени и съотношение цена-качество, където можем да бъдем успешни", допълни той.

По-рано тази година компанията Geely Holdings придоби изцяло акциите върху дъщерното си дружество Zeekr. С този ход тя цели да се справи с икономическите заплахи, като концентрира усилията си и премахне вътрешната конкуренция.

BYD за първи път в историята си изпревари Tesla по продажби на електромобили в Европа

BYD за първи път в историята си изпревари Tesla по продажби на електромобили в Европа

Това стана през месец април