Facebook промени корпоративното си име на Meta. Това обяви Марк Зукърбърг на живо в социалната мрежа. Приложението ще запази името Facebook, но компанията майка ще се казва вече Meta.

Платформите Instagram и Whatsapp ще запазят имената си. Ходът е предшестван от редицата негативни истории за Facebook, след изтичане на документи, благодарение на бивш служител - неотдавна Франсис Хауген обвини компанията, че поставя "печалбите над безопасността".

Вътрешни разкрития: Facebook избира печалбата пред сигурността

Вътрешни разкрития: Facebook избира печалбата пред сигурността

Бивш продуктов мениджър в компанията твърди, че промените са започнали още през 2018 г.

Създателят на Facebook Марк Зукърбърг обяви новото име, както и плановете си за изграждане на "метавселена" - онлайн свят, в който хората могат да играят, работят и общуват във виртуална среда, като използват VR слушалки. Според Зукърбърг с течение на времето за потребителите няма да е нужно да използват Facebook, за да имат достъп до другите услуги на компанията.

Снимка 551732

Източник: EPA/БГНЕС

Думата "мета" има гръцки корени и означава "след". "За мен това символизира, че винаги можеш да създадеш нещо ново", каза Зукърбърг. По думите му новата марка ще отразява фокусът на компанията върху метавселената, където човек ще изостави екраните и ще изпита ефекта от виртуалната реалност.

Съобщението за новото име идва в чувствителен момент за компанията. Според някои критици преименуването е опит да се отклони вниманието от т.нар. Facebook документи. Това са изтеклите в медии материали, които разкриват как компанията пренебрегва вътрешни доклади за предупреждения за вреди, нанесени от социалната й мрежа. След разкритията компанията е подложена на наблюдение от законодателни и регулаторни органи в редица държави.

И Google преструктурира компанията си през 2015 година, когато преименува компанията-майка Alphabet, но името не се наложи.