Бившият продуктов мениджър във Facebook - Франсис Хауген, разкри, че гигантът сред социалните мрежи е спрял голяма част от сигурността към потребителите, предназначена за борбата с дезинформация и фалшиви новини. В интервю пред CBS тя коментира, че това се е случило след победата на Джо Байдън срещу Доналд Тръмп на изборите в САЩ миналата година. А причината? Стратегия за печелене на повече пари.
Хауген казва, че е попаднала на скрити вътрешни документи на Facebook, от които става ясно, че компанията отлично знае, че "много от нейните продукти подклаждат омраза и дори увреждат психичното здраве на децата". Скандалните обвинения продължават с твърдението, че Facebook е допринесла и за щурмуването на Вашингтон на 6 януари.
Бившата мениджърка заяви, че промяната в потока на съдържанието в новинарските емисии на Facebook, настъпила още през 2018-а година, е довела до много повече разногласия и дори омраза сред потребителите. И въпреки че новите алгоритми сеят раздори, в същото време подтикват хората да се връщат към платформата за социални медии. А това подволява на базираната в Калифорния компания да продава все повече и повече реклами и така да увеличава приходите си.
"Нещото, което виждах във Facebook отново и отново, беше, че имаше конфликт на интереси между това, което е добро за обществото и това, което е добро за Facebook", допълва Хауген и подчертава, че именно всички тези неща са били и причината тя да напусне работата си
От социалната мрежа все още не са коментирали обвиненията.