Социалните мрежи отдавна не са това, което бяха. От години различни социологически проучвания в Европа и отвъд океана показват, че доверието във Facebook спада. Все по-ниска е удовлетвореността и от Instagram.  След анкетиране на хиляди хора, един от водещите интернет анализатори на Wall Street установи, че потребителите на двете социални мрежи са все по-недоволни от приложенията.

При Instagram недоволството е свързано най-вече с това,че рекламите от т. нар. инфлуенсъри са все повече, което измества основната идея на платформата за споделяне на снимки. Критики се отпавят и към това, че социалната мрежа опитва да влияе на своите потребители чрез много фалшиви профили - включително на политици и звезди от шоубизнеса.

Facebook ще трябва да доказва, че не наблюдава потребителите на Instagram

Facebook ще трябва да доказва, че не наблюдава потребителите на Instagram

След заведено дело в САЩ

За Facebook огромната част от потребителите смятат, че действията на компанията имат лошо отражение върху целия свят. Недоволството продължава да е най-голямо за действията на социалната мрежа спрямо дезинформацията, фалшивите новини и речта на омразата, които компанията все още избягва да атакува по-директно. Това е редовна критика от политици и правозащитни организации, като изглежда вече започва да се отразява и на самите служители.

Част от потребителите обаче са недоволни именно от това, че Facebook налага сериозна цензура на все повече публикации и "отдавна няма нищо общо със свободното изразяване на лично мнение".

TikTok измести Facebook Messenger

TikTok измести Facebook Messenger

Въпреки забраната на Тръмп

И към двете социални мрежи има все по-големи критики за това, че "привличат" децата, които често стават жертва на недобросъвестни потребители. Заради това Facebook създава версията на приложението Instagram за деца под 13-годишна възраст. Messenger Kids пък е версия на приложението за съобщения на Facebook Messenger, но за тийнейджъри. То включва редица способи за родителски контрол.

Facebook закупи Instagram преди близо десетилетие за 1 милиард долара и се превърна в един от най-популярните продукти на компанията.