Веригата мебелни магазини Aldi и веригата магазнини за хранителни стоки Lidl се радваха на рекордни коледни продажби.

Според Aldi продажбите са надхвърлили 1,5 милиарда паунда във Великобритания за първи път през този период на годината -през декември, като продажбите са се увеличили с 8% на годишна база. След "коледния" успех главният изпълнителен директор на супермаркета за Обединеното кралство и Ирландия Джайлс Хърли обеща да продължи да намалява цените на хранителните стоки през новата година.

Междувременно според данни на Lidl неговата луксозна продуктова гама е в "виновна" за 12% увеличение на продажбите на годишна база през декември, тъй като купувачите търсят лукс на по-ниски цени.

Двете вериги коментираха, че последният делничен ден преди Коледа, се е оказал рекорден ден за търговия им. Aldi е четвъртата по големина верига в Обединеното кралство - 2,5 милиона клиенти са посетили магазините им.

Миналата седмица данни за разходите за потребителски карти от Barclays показаха, че дискаунт веригите супермаркети отчитат рекордните за всички времена разходи за хранителни стоки от 15,5% през миналата година, което е 1 п.п. повече, спрямо 2022 г., на фона на опитите на потребителите да намалят разходите си пазаруване.

"Германските дискаунт вериги, които са известни с най-ниските си цени, се насладиха на звездна Коледа на фона на кризата с разходите за живот в страната", коментира Виктория Схолар - ръководител на инвестициите в онлайн инвестиционната компания interactive investor.

"Двата супермаркета засилиха ценовата конкуренция в Обединеното кралство, което накара и други супермаркети да предлагат промоции и да мислят за иновативни начини за стимулиране на търсенето на клиентите, като се фокусират върху кампании за лоялност на клиентите."