Интернет компанията Yahoo планира да освободи над 20% от общата си работна сила като част от голямо преструктуриране на отдела си за реклама, предава Reuters.

Съкращенията ще засегнат близо 50% от служителите на отдела за рекламни технологии до края на тази година - над 1600 души, включително 1000 служители, които ще бъдат освободени още тази седмица, заявила компанията.

Промените са от голямо значение, защото ще сложат край на дългогодишните усилия на Yahoo да се конкурира директно с Google и Meta за доминиране в дигиталната реклама, пише Axios.

По думите на главния изпълнителен директор на Yahoo Джим Ланцоун съкращенията не се дължат на финансови предизвикателства, а по-скоро на стратегически промени в рекламния отдел на Yahoo за бизнеса на компанията, който не е печеливш.

Dell съкращава служители - 6650 работни места

Още един технологичен гигант съкращава служители - 6650 работни места

Компанията е изправена пред рязък спад на търсенето на персонални компютри

Yahoo е собственост на частната инвестиционна компания Apollo Global Management след изкупуването за 5 милиарда долара през 2021 г.,

Според компанията този ход ще стесни фокуса и инвестициите върху своя водещ рекламен бизнес, наречен DSP.

Новината идва на фона на серия от информации, че много рекламодатели са намалили маркетинговите си бюджети, заради рекордно високите нива на инфлация и продължаващата несигурност относно рецесията.

Редица американски компании като Goldman Sachs Group, Alphabet също съкратиха хиляди тази година, за да преодолеят спада в търсенето, предизвикан от високата инфлация и нарастващите лихвени проценти.