Технологичният гигант Google твърди, че промяна в ранглистата на търсенето, която е изместила конкурентните TripAdvisor и Yelp далеч по-надолу в резултатите от търсенето, се дължи на бъг. Компанията увери, че работи по неговото отстраняване, пише британският вестник Guardian.
През уикенда директори на двете компании се оплакаха в Twitter, че търсенето на местоположения дава приоритет на собственото търсене на Google – дори когато запитването изрично посочва конкурентна компания.
Съоснователят и главен изпълнителен директор на Yelp Джеръми Стопълман демонстрира, че когато потребител търси “yelp Ozumo” (името на японски ресторант в американския град Сан Франциско) на мобилно устройство, Google избутва най-отгоре собствените си резултати, които включват карта към ресторанта и отзиви от потребители.
По подобен начин търсене за “tripadvisor hilton” например предоставя отново картографската услуга на Google, допълнена с опцията да се види колко струва всеки клон от хотелската верига – всичко това над който и да е линк към TripAdvisor.
Промените изглеждат като агресивен ход от страна на интернет гиганта да поглъща трафик – дори и от потребителите, които очевидно са възнамерявали да посетят точно определен сайт.
В отговор на запитване от Recode компанията обаче посочила, че случаят не бил такъв.
Според някои това не е инцидентен бъг, тъй като не засяга други сайтове, опериращи в същата сфера, като Foursquare.
В момента Google се намира в деликатна позиция, тъй като се сблъсква с разследване от ЕС заради подобни обвинения във фаворизация на собствения си продукт за търсене на онлайн пазаруване. Самата Yelp от дълго настоява американските власти да заемат подобна позиция в страната.