Google обеща да не използва здравните данни на компанията за фитнес тракери Fitbit. Ходът идва с цел да се избегнат проблемите на ниво ЕС за защита на антитръстовите правила относно предложеното придобиване на Fitbit от страна на компанията майка на Google - Alphabet, пише Reuters.
Обявената сделка възлиза на 2,1 милиарда долара.
Наддаването, обявено през месец ноември миналата година, ще помогне на Google да поеме лидерски позиции на пазара на фитнес проследяващите устройства и смарт часовниците, който в момента се доминира от компании като Apple, Samsung, Huawei и Xiaomi.
"Тази сделка е за устройства, а не за данни. Оценяваме възможността да работим с Европейската комисия по подход, който защитава очакванията на потребителите, че данните на Fitbit устройства няма да бъдат използвани за реклама от Google", заявява технологичният гигант в изявление до Reuters.
Ходът най-вероятно ще помогне на Google да си осигури одобрение от ЕС за сключването на сделката.
С дял от само 3% от световния пазар на носими устройства към първото тримесечие на 2020 година, Fitbit изостава от близо 30-процентния дял на Apple, като същевременно изостава и от Xiaomi, Samsung и Huawei, показват данни на фирмата за проучване на пазара International Data.
Сделката привлече тежки критики от страна на защитниците на поверителността на потребителите и от двете страни на Атлантическия океан поради опасенията, че Google може да използва здравната информация на Fitbit, за да засили доминирането си в онлайн рекламата и търсенето. Междувременно проблемите с поверителността не попадат в правилата за конкуренция.
Очаква се Европейската комисия да търси обратна връзка от конкурентите и потребителите, преди да реши дали да одобри сделката. Комисията може и да поиска повече отстъпки от Alphabet или да започне разследване, което може да продължи четири месеца, ако са налице сериозни опасения.