Шведската верига за мебели и стоки за дома IKEA планира да насочи повече усилия в развитието на бизнеса си онлайн. Като част от тази стратегия компанията ще отвори втори дигитален хъб в Европа и четвърти в световен мащаб.
Той ще се намира в Мадрид и ще бъде управляван от дъщерното дружество на групата Ingka Digital Spain. Към момента компанията има такива центрове още в Амстердам, Бангалор в Индия и във Филаделфия, пише Business Insider.
"С този хъб искаме да гарантираме създаването на нови иновативни инициативи, които ще ни помогнат да задоволим нуждите и очакванията на нашите клиенти", посочва Патрисия Френсно, която е ръководител на хъба в Мадрид.
В допълнение екипът в новия европейски офис на веригата ще работи по дигитални решения свързани с маркетинга, онлайн търговията и развитието на приложението на компанията.
Междувременно през миналата седмица стана ясно, че шведската верига навлиза на още един пазар в Централна и Източна Европа (ЦИЕ). Компанията отваря първия си магазин в Словения, който ще се намира в столицата Любляна.
Потребителите в страната ще могат да поръчват и продукти на веригата в център, който ще работи успоредно в град Марибор, посочват от компанията в официално съобщение.
Инвестицията в Словения възлиза на 90 милиона евро или 110 милиона долара, като компанията ще наеме близо 400 души. Магазинът в Любляна е разположен на 31 000 квадратни метра, като там ще бъдат изложени над 9500 продукта.