Компанията Meta вероятно ще трябва да продаде най-големия доставчик на анимирани изображения за социалните мрежи Giphy. Според регулатора по конкуренцията в Обединеното кралство придобиването на Giphy ще намали конкуренцията между социалните мрежи. Сделката вече е премахнала Giphy като конкурент на пазара на дисплейни реклами.

Facebook, или вече Meta, купи Giphy през май миналата година, за 400 милиона долара. Опасенията са, че Facebook ще увеличи пазарна си сила по отношение на други платформи за социални медии, като откаже или ограничи достъпа на други платформи до Giphy, пише CNBC.

Това ще донесе повече трафик към сайтове, собственост на Meta- Facebook, WhatsApp и Instagram. 73% от времето, което прекарват потребителите в социалните медии в Обединеното кралство е за посещение на тези платформи.

Meta може също да промени и условията за достъп до файловете на Giphy, смята регулаторът. Компанията може да изисква от TikTok, Twitter и Snapchat да предоставят повече потребителски данни, за да имат достъп до Giphy файлове.

Още през май миналата година Giphy стартира свои собствени рекламни услуги и обмисляше разширяване в страни извън САЩ. Регулаторът на Обединеното кралство установи, че рекламните услуги на Giphy биха могли да се конкурират с рекламните услуги на Facebook.

Facebook затвори рекламните услуги на Giphy по време на сливането. Регулаторът заяви, че това е причина за безпокойство, особено при положение, че Facebook контролира почти половината от пазара на дисплейни реклами на стойност 9,4 милиарда долара в Обединеното кралство.

През август регулаторът временно постанови, че Meta трябва да бъде принудена да продаде Giphy, заради опасения за конкуренцията.

"Не сме съгласни с това решение. Разглеждаме всички възможности, включително обжалване", каза говорител на Meta.

Когато сделката беше обявена, Facebook заяви, че иска да интегрира Giphy в приложението Instagram, "така че хората да могат да намерят правилния начин да изразят себе си".