PepsiCo е на път да заеме позицията на най-голямата компания за напитки в САЩ по пазарна стойност, измествайки конкурента си Coca-Cola, който държеше короната до почти без прекъсване през по-голямата част от последните две десетилетия.

Това казват анализатори на Wall Street. Според тях това е "най-трайният бизнес" в сектора, а прогнозите са, че акциите ще нараснат с 20% през следващата година до 203 долара, за пазарна стойност от около 279 милиарда долара.

Досега стойността на PepsiCo не е надминавала тази на Coca-Cola, ако изключим един ден през 2020 година. При приблизително 246 милиарда долара на в понеделник пазарната капитализация на Coca-Cola е с близо 15 милиарда долара над тази на PepsiCo.

Coca-Cola отдавна държи първото място, до голяма степен благодарение на силното си портфолио от марки и рекорда в ръст на продажбите. Но бизнесът с храни на PepsiCo, като картофен чипс Lay's, Doritos и овесени ядки Quaker, се превърна в ключов. Междувременно Coca-Cola е компания само за напитки.

15 страни, в които Coca-Cola и Pepsi не се продават

15 страни, в които Coca-Cola и Pepsi не се продават

Световната индустрия за безалкохолни напитки се оценява на $530 милиарда през 2022 г. и може да надмине $620 милиарда до 2030 г.

За PepsiCo е инвестирала около 60 милиарда долара през последните пет години, за да "направи операциите по-ефективни", да увеличи на капацитета си, смятат анализаторите.

Анализаторите изтъкват още способността на PepsiCo да расте по време на трудни икономически периоди, като например след пандемията. Междувременно, според него, Coca-Cola има по-скоро ограничена възможност да напредне при текущата си оценка.

Въпреки тези анализи, акциите и на двете компании изостанаха от S&P 500 Consumer Staples Index тази година. PepsiCo се срина с около 7%, а Coca-Cola с около 10%. И двете достигнаха едногодишно дъно през октомври.