Преходът към електромобилите няма да мине така гладко и лесно. През следващите две десетилетия автомобилната индустрия ще бъде "задвижвана" от няколко отделни сегмента - автомобили на батерии, енергия от водород, хибридни модели, както и двигатели с вътрешно горене.
Това е обобщението от изследване на консултантската компания KPMG за развитието на пазара на електрически коли.
Експертите изчисляват, че автомобилните производители наливат 200 милиарда долара в разработването на свои такива модели, като тази сума, коригирана с инфлацията, е по-голяма от разходите на НАСА за изпращане на човек на Луната, пише Bloomberg.
Според специалистите по-притеснителното е, че тя ще бъде насочена към сегмент, който ще отговаря за между 24 и 37% от световния автомобилен пазар към 2030 година.
По оценката на KPMG съдбата на автомобилните компании ще бъде определена от начина, по който тяхното ръководство балансира между спада на производството на двигатели с вътрешно горене и нарастването на това на електромобили и останалите форми.
Изчисленията на компанията показват, че ако делът на електромобилите достигне 30% от пазара до 2030 година, това ще остави индустрията с излишни 40 милиона возила, работещи на газ. Това се равнява като еквивалент на 200 фабрики, които са станали ненужни.
Експертите обясняват, че залагането прекалено рано и прекалено много на моделите на батерии може да остави традиционните производители без конвенционални автомобили и такива, работещи на газ, които ще бъдат ключови за генерирането на приходи и в следващите години.
От друга страна изоставането на компаниите от тази тенденция може да доведе до техния край, ако те се придържат към двигателите с вътрешно горене твърде дълго.
"Да не успееш да се справиш разумно във времето и да изостанеш с 5 години означава да фалираш", посочва съавторът на изследването Гари Силберг.
"Има прекалено много играчи, които преследват прекалено малко потребители. И това ще доведе до сътресения", смята той.