Продажбите на газирани напитки намаляват, а тези на бутилирана вода се увеличават. Coke (Coca-Cola) и Pepsi записват понижение от 2 и 4,5% съответно по обем в САЩ през 2017 година, показва годишният доклад Beverage Digest, цитиран от Business Insider. В същото време Aquafina (собственост на Pepsi) и Poland Springs (собственост на Nestle) - брандове бутилирана вода, растат с по 2,6 и 2,5%.

Като цяло газираните напитки отчитат спад в продажбите по обем от 1,3%, докато бутилираната вода расте с цели 6,2% за миналата година.

Бумът на продажби на бутилирана вода се задава отдавна. След продължил десетилетия постоянен растеж, този сектор надминава продажбите на газирани напитки за първи път през 2016 година в САЩ, достигайки 48,4 милиарда литра.

"Бутилираната вода е маркетинговият трик на века", написа Джон Джуел в The Week през 2014 година. Компаниите, които продават вода, казва той, успяха да убедят хората, че купуването на този продукт е по-здравословният избор, отколкото газираните напитки със захар. Но сравнението е грешно. Бутилираната вода не е тяхна алтернатива - тя е алтернатива на водата от чешмата, която е безплатна, а пиенето ѝ е доста по-природосъобразно.

Като купуват бутилирана вода, потребителите целят да представят себе си като умни и грижещи се за здравето си - макар че могат просто да пият вода от чешмата, което е 2000 пъти по-евтино, коментира той.