Поне 8 кандидати ще се борят за придобиване на мажоритарен дял от китайския бизнес на германската верига хипермаркети за търговия на едро Metro.

Сега тече втория кръг за приемане на оферти, а бизнесът на Metro на пазара в Китай се оценява на между 1,5 и 2 милиарда долара, пише Reuters.

Интересът към веригата там идва на фона развиващия се пазар на електронната търговия в страната и разрастващата се платформа Alibaba, която може да се окаже полезен партньор на веригата.

Освен това Metro има различни и невнасяни досега стоки в Китай, което дава предимство на компанията спрямо останалите търговци.

От германската верига са поискали кандидатите да изпратят своите оферти до 10-и юни. Очаква се процесът по придобиване на мажоритарен дял от китайския бизнес на компанията да бъде завършен през септември.

Част от кандидатите включват консорциум от частния инвестиционен фонд Boyu Capital със строителния предприемач China Vanke, Hopu Investments с фирмата за доставка на свежи хранителни продукти Meicai и Hillhouse Capital Group с веригата супермаркети Yonghui Superstores.

Гигантът в областта на игрите и социалните медии Tencent също обмисля дали да не се присъедини към надпреварата. Alibaba работи по оферта, която да предложи в лицето на тайванската компания RT-Mart. Към възможните кандидати спада и Walmart. Редица още компании хранят апетит към придобиване на основния пакет акции от китайското разделение на Metro.

От своя страна веригата хипермаркети казва, че търси стратегически партньор, който да допринесе за развитието на бизнеса ѝ в Китай. Тя тепърва ще скъсява списъка с възможните компании.

Metro отваря първия си магазин на китайския пазар през 1996 година в Шанхай. Сега има над 11 000 служители в цялата страна, а продажбите за финансовата година, завършила през септември 2018 година, възлизат на 2,7 милиарда евро или 3,02 милиарда долара.