Германският производител на перилни препарати и шампоани Henkel обяви, че компанията окончателно е приключила покупката на северноамериканския доставчик на продукти за грижа за домакинството Sun Products, пише Market Watch. Самата сделка беше обявена през юни, а финансовите измерения на споразумението бяха за сумата от 3.5 милиарда долара.

С това Henkel се превърна във втората най-голяма компания за перилни препарати отвъд Океана и е напът да сбъдне амбицията си да интегрира успешно бизнеса си в конкурентния американски пазар за перилни препарати.

Междувременно Henkel отчете по-високи печалби за третото тримесечие от годината с около 90 хиляди долара в сравнение със същия период през 2015 г.

Според експертите придобиването е оказала положително въздействие върху нетните доходи на производителя на емблематичния шампоан Schwarzkopf. А сделката се превърна във втората най-голяма в историята на Henkel.

Германският производител обяви нетна печалба от 636 милиона долара, регистрирайки около 3 на сто по-високи продажби на перилни препарати.