Най-голяма в света верига за бързо за хранене McDonald's е получила над шест предложения от потенциални купувачи на нейния бизнес в Китай и Хонконг. Сделката за придобиването на ресторантите по схемата на франчайзинг (купувачът на активите получава правото да използва търговскатат марка и бизнес модела на франчайзодателя – бел. ред) може да донесе на американската компания до 3 милиарда долара.
През март тази година McDonald's обяви реорганизация на своя бизнес в Азия по пътя на привличане на партньори и инвеститори, които да изкупят мрежата от обекти по франчайзингови схеми.
Конкурентоспособността на местните компании са сериозна заплаха за западните вериги, заради негативното отношение към тях от страна на местното население, отбелязват анализаторът на Euromonitor International Елизабет Френд, цитирана от Reuters.
Предложения за придобиване на обектите на McDonald's в Китай са постъпили от големите местни корпорации като Beijing Tourism Group, Sanpower и ChemChina. Интерес към сделката проявяват международните инвестиционни фондове Capital, TPG Capital и Carlyle Group. Те ще участват в търга с надеждата за стратегическо обединяване с китайски претенденти за бизнеса на McDonald's в огромната азиатска държава.
В рамките на сделката McDonald's предлага на потенциалните купувачи генерален франчайзингов договор за веригата от ресторанти в Китай и Хонконг за срок от 20 години с възможност за продължаване с още 10 години.
Припомняме, McDonald's е най-голямата в света верига за бързо хранене с 36 хиляди ресторанти по целия свят, от които около 3 хиляди в Китай. Съгласно данните на компанията, тя обслужва всеки ден 60 милиона посетители в над 100 държави.