Американската верига за бързо хранене McDonald’s е поставена пред труден избор. Нейното ръководство трябва да се спре на една от четири китайски компании, сред които Bain Capital, MBK Partners, TPG Capital Management и конгломерата China Resources, на която да продаде 2800 свои ресторанта в Северна Азия, съобщава CNBC.

Това е част от новия бизнес модел на гиганта в хранителната индустрия, според който той ще работи с местни партньори в отделните държави, които ще управляват обектите й.

Много от конкурентите на McDonald’s вече работят по този франчайз модел. От американската компания са си поставили дългосрочен план, според който 95 на сто от ресторантите й ще бъдат ръководени по този начин.

Експерти от банката Morgan Stanley ще помогнат на McDonald’s да продаде обектите си в Китай, Хонконг и Южна Корея. Целият процес ще отнеме около месец, твърдят запознати с казуса.

Партньорите на американския гигант ще държат мажоритарния пакет от акции на ресторантите на даден пазар, като след време ще могат да изкупят до 100% от ценните книжа. Тяхна отговорност ще бъде да вземат решение за бъдещите капиталови разходи на местно ниво.