Технологичните лидери Microsoft и Adobe обавиха партньорство, при което двете компании ще обединят сили с цел да затвърдят позицията си на пазара на облачни услуги. Ръководствата на корпорациите искат да предлагат съществуващите си продукти на потребителите на другата фирма.

Споразумението предвижда Adobe да направи достъпни софтуерните инструменти Adobe Marketing Cloud, Adobe Creative Cloud и Adobe Document Cloud на облачната платформа на Microsoft – Azure, съобщава Business Insider.

В замяна от компанията, създадена от милиардера Бил Гейтс, ще направят Adobe Marketing Cloud “предпочитана маркетингова услуга” за своя продукт Dynamics 365, който фирмите ползват, за да следят своите продажби и отношенията си с клиенти.

Сделката е голям удар за Oracle и Selesforce, които се конкурират със софтуера Dynamics 365. Досега Microsoft нямаха маркетингови облачни услуги, докато Adobe – такива за отчитане на продажби.

Чрез партньорството си двете корпорации ще се опитат да изпреварят лидерът на пазара на облачни услуги Oracle, както и на набиращата скорост Salesforce.