Българската компания PubGalaxy, специализирана в монетизирането на съдържание, ще има нов собственик. Нидерландската дигитална медийна и развлекателна платформа Azerion обяви днес придобиването ѝ, с което цели подобряване на възможностите за монетизация. Стойността на сделката не се съобщава.

PubGalaxy е създадена през 2013 г. от Пресиян Каракостов и Ивайло Иванов. Проектът тръгва първоначално като част от Titan Gate, издател на международния технологичен сайт PhoneArena.com, базиран във Варна. Именно благодарение на PubGalaxy компанията бе отличена двукратно от Deloitte в класацията за фирмите с най-голям ръст на приходите в Централна и Източна Европа.

Платформата позволява на издателствата да привличат качествена реклама и да оптимизират печалбата си чрез технология и насочване от специалисти. Тя вече има четири офиса - във Варна, София, Лондон и Ню Йорк.

Компанията е част от международната предприемаческа организация Endeavor, а Пресиян Каракостов е и част от борда на директорите на организацията в България.

Ивайло Иванов, съосновател и главен изпълнителен директор на PubGalaxy заяви: "Като многогодишен дигитален издател, нашият екип познава издателската индустрия от край до край. Някои от най-големите онлайн издатели вече са ни гласували доверие с техните стратегии за монетизация, докато се стремим да създадем най-ефективните методи за максимизиране на рекламите им приходи. Уверен съм, че експертизата и познанията, които сме натрупали през двадесет годишния си опит в сферата на издателството, ще добавят значителна стойност към мрежата от издатели и рекламодатели на Azerion."

Самата Azerion предоставя технологични решения за автоматизация при купуването и продаването на дигитална реклама в сферата на медийната търговия.

"Имаме удоволствието да приветстваме PubGalaxy към нашата платформа. Те разбират предизвикателствата, с които се сблъскват издателите и са изградили всеобхватен продукт в сферата на "programmatic" рекламата, който идеално отговаря на нуждите на партньорите ни. Тяхната интеграция ще доведе до взаимно споделяне на опит и технологии, както и до по-добро обслужване на нашите издатели и рекламодатели", коментира Джууст Мъркс, главен директор "Инвестиции" в Azerion.