Южнокорейската компания LG Energy Solution (LGES) подписа договор за $4,3 милиарда за доставка на батерии за енергийни системи за съхранение на Tesla, предаде "Ройтерс", като цитира свои източници.
Договорът ще действа от август 2027 до юли 2030 г. с опция за удължаване до седем години и увеличаване на обемите в зависимост от дискусиите с клиента. Сделката е част от усилията на Tesla да намали зависимостта си от китайския внос и вървящите с него потенциално много високи мита.
Литиево-железо-фосфатните (LFP) батерии ще бъдат произведени в американския завод на LGES в Мичиган. Тя даде ясни индикации, че е готова да намали продукцията на акумулатори за преминаващите през криза на търсенето електромобили за сметка на системите за съхранение.
По-рано днес LGES обяви, че е подписала тригодишен договор за $4,3 милиарда за глобална доставка на LFP батерии, без да разкрие клиента или предназначението им за превозни средства или системи за съхранение на енергия.
Южнокорейската компания обяви миналата седмица, че ще се опита да компенсира слабото търсене на електрически превозни средства чрез увеличаване на продажбите на батерии за съхранение, благодарение на глобалния ръст в търсенето на енергия от центрове за данни за обучение на изкуствен интелект.
Главният финансов директор на Tesla Вайбхав Танежа каза през април, че американските мита имат "прекомерно" въздействие върху енергийния бизнес на компанията, тъй като тя се снабдява с LFP батерии от Китай. "Ще работим и за осигуряване на допълнителни вериги за доставки от доставчици извън Китай, но това ще отнеме време", добави той.
Тази седмица Tesla обяви и друга сделка - за $16,5 милиарда за закупуване на чипове от завода на Samsung Electronics в Тексас, докато южнокорейските компании разширяват присъствието си в САЩ за задоволяване на местното търсене.
Трима южнокорейски министри се срещнаха с американския министър на търговията Хауърд Лътник във Вашингтон в опит да сключат търговска сделка преди крайният срок от 1 август за влизане в сила на 25% мита върху американския внос от Южна Корея.
Бизнесът на Tesla за съхранение и генериране на енергия представлява малко над 10% от приходите ѝ, но му се възлагат сериозни надежди, тъй като компанията се бори със забавени продажби на електромобили и предстоящо отпадане на правителствените стимули за закупуването им.