Американските мита върху китайския внос означават, че американските потребители ще трябва да плащат по-високи цени за продуктите, смята президентът на местната асоциация American Apparel and Footwear Association Рик Хелфенбайн.
"Ние имаме доста сериозен проблем в ситуацията с тарифите", смята той и допълва, че те ще нарушат веригите за доставки и ще засегнат бизнеса на търговците в областта на модата.
"Това, което ще се случи, е много просто - цените ще тръгнат нагоре, продажбите ще се свият, а работните места ще бъдат изгубени. Това ще има негативен ефект върху икономиката", твърди Халфенбайн.
Модната индустрия ще бъде сериозно засегната от новите мита, тъй като ще бъдат наложени 41% налог върху дрехите, 72% върху обувките и 84% върху аксесоарите, внасяни от Китай.
"Трябва да се отбележи, че американските търговци все още гледат положително на митата, тъй като ефектът им ще може да се види в следващите шест до девет месеца", допълва специалистът.
"Ако администрацията на Тръмп продължи с въвеждането на мита върху китайския внос за още 200 милиарда долара, това ще допълнителна тежест върху индустрията", заключва той.