Цените на дизела в Средния Запад в САЩ се понижиха под средните сезонни стойности от пет години насам. Това накара производителите да погледнат към Европа, търсейки по-високи цени за горивото.
На стария континент цените на дизела се покачват, а производителите са сигурни, че този темп ще продължи. Дизелът с ниско съдържание на сяра от Крайбрежието на залива в САЩ и Средния запад поддържа сумата от 1,80 - 1,82 долара за галон, която е близка то тази в Северозападна Европа, пише Bloomberg.
Транспортните разходи на доставка на дизел, която отнема 16 дни от Хюстън до Европа, са били 6 цента на галон според данни на компанията Kepl, извършваща транспорт по вода. Цената на транспорта на дизел в Североизточна Европа е около 570,63 долара за метричен тон или 1,81 долара на галон, спрямо 541,88 долара по-рано през август.
"Повишаващата се цена в Европа започна да привлича вниманието на компании, които биха продали дизела си на търговци в Латинска Америка и Средния Запад", казва Робърт Кембъл, ръководител на изследователския отдел за петролни продукти в Energy Aspects в Ню Йорк.
Цената на чикагския дизел с ниско съдържание на сяра се понижи с 1,25 цента на стоковата борса в Ню Йорк във вторник, като до септември спадът може да стигне общо 6,75 цента на галон. Последвало е възстановяване от само 0,50 цента.
Стойностите на дизеловия поток от Чикаго и Тълса, Оклахома, откъдето се доставя дизел до Чикаго чрез тръбопровод, са рекордно ниски поради натрупаните запаси на горивото в Средния Запад.
Кораби с рафинирани продукти, които тръгват от Крайбрежието на залива в САЩ се отправят за Ротердам или Амстердам. Това е транспортен маршрут, който основно се използва за доставки на дизел. В този курс се включват танкера Marlin Ametrine от езерото Чарз в Луизияна, Gulf Mews от Корпус Кристи в Тексас и Electra от Бейтаун, Тексас.