Сега, след като и социалните медии, имат по-ниски приходи от реклами поради избухването на COVID-19, инвеститорите се чудят дали някоя технологична компания не е имунизирана от икономическите щети, предизвикани от пандемията, пише MarketWatch.

Някои предположения бяха, че след като много хора, работят вкъщи, ще нарасне обемът на трафик във Facebook и Twitter, което ще увеличи приходите от реклама. Но компаниите вече избягват рекламни разходи в усилията си да спестят пари.

Twitter и Facebook потвърдиха мрачната истина за инвеститорите. От Facebook заявиха, че бизнесът, подобно на много други по света, е "неблагоприятно засегнат".

Facebook предупреди за спад на приходите от реклама. Twitter също заяви, че сега очаква лек спад на приходите, в сравнение със същия период преди година.

Засега компаниите от всички технологични сектори предупреждават, или предстои да предупредят, за по-ниски приходи и променят прогнозите си за тази година.

Акциите на Twitter се сринаха с 20% заради слабото представяне през третото тримесечие

Акциите на Twitter се сринаха с 20% заради слабото представяне през третото тримесечие

Броят на потребителите на социалната мрежа все пак продължават да растат

Според проучване на PwC по-рано този месец от 50 финансови директори в различни отрасли, само 2% не са очаквали никакво въздействие върху приходите или печалбата на компанията от коронавируса, докато 58% очакват спад, а 40% казват, че все още е трудно да правят оценки. По-голяма несигурност, насоките и предупрежденията за печалби. Дори някои от технологиите гиганти сега показват, че не са имунизирани от кризата.

Но има и друга страна. След като толкова хора, работят в домовете си и нямат обичайното офис оборудване, някои компании наблюдават скок в продажбите, като Best Buy и Office Depot. Но дори и така, с прекъсванията във веригата на доставки и операциите, Best Buy оттегли ръководството си и спря плана си за обратно изкупуване на акции заради несигурната икономическа ситуация.

"Наблюдаваме нарастване на търсенето в цялата страна за продукти, от които хората се нуждаят за да работят или учат от вкъщи", заяви изпълнителният директор на Best Buy Кори Бари. Компанията заяви, че дава възможност на служителите си да не работят, ако не се чувстват комфортно, и ако искат да останат вкъщи.

Facebook се отказа да пуска реклами в WhatsApp

Facebook се отказа да пуска реклами в WhatsApp

Заради плана на социалната мрежа двамата основатели на платформата напуснаха