Twitter обяви, че приходите ѝ за третото тримесечие са възлизали на едва 823,7 млн. долара, което е с повече от 50 млн. долара по-малко от очакваното от анализаторите от Wall Street, предаде CNBC. От компанията посочват, че "различни насрещни ветрове" са довели до слабото ѝ представяне, включително проблеми с продуктите ѝ и по-ниски от очакваното приходи от реклами през юли и август. Освен това дивидентът на акция е възлизал на 17 цента, което е с 20 цента по-малко от очакваното.
"През третото тримесечие открихме и предприехме стъпки да се справим с бъгове, които до голяма степен засегнаха продукта ни Mobile Application Promotion (MAP), което повлия негативно на способността ни да таргетираме рекламите и да споделяме данните от измерванията с нашите рекламни партньори", посочват от Twitter в писмото до акционерите си. "Вярваме, че като цяло тези проблеми са довели до спад на приходите ни на годишна основа от три или повече пункта през периода."
Постъпленията от реклами все пак растат през периода, като достигат 702 млн. долара - с 8% повече от година по-рано, но все пак значително по-малко от очакваните почти 760 млн. долара. Броят на рекламите нараства с 23% спрямо същия период на 2018 г., а тяхната цена е спаднал с 12%.
Заради по-ниските от очакваното приходи прогнозите за четвъртото тримесечие са за продължаване на понижаването на постъпленията на технологичната компания, които според собствените предвиждания на Twitter ще са между 940 млн. долара и 1,01 млрд. долара. Това отново е по-ниско от предварителната им консенсусна оценка от 1,06 млрд. долара, която анализатори, анкетирани от Refinitiv, очакват.
В резултат на по-ниските от очакваното приходи, преди откриването на търговията в четвъртък цената на акциите на технологичната компания се срина с 20%. След откриването на борсите, те възстановиха 2,3 процентни пункта от загубите си. От началото на годината акциите на Twitter поскъпнаха с 35%, като пазарната капитализация на компанията достигна 30 млрд. долара. Динамиката днес изтриха 6 млрд. от стойността ѝ.
През миналото тримесечие Twitter спря да оповестява броя на активните през месеца потребители, като вместо това започна да използва мярката "монетизируеми активни потребители дневно", която разкрива броя хора, които се показват в платформата ѝ за реклами. Техният брой нарасна леко с 4% до 145 млн. на тримесечна база. Все пак през второто тримесечие той регистрира много добро представяне, като се покачи със 17% на годишна основа.