"Like" e една от най-ценните и често използвани функции в Twitter, Facebook и Instragram. Тя дава възможност потребителите да разберат дали техните постове са оценени и помага на социалните медии да решат кое съдържание да се показва първо и с какви рекламодатели да подберат.

Тази опция обаче превърна мрежите в състезание за най-харесвани постове. Във време, в което социалните медии са под непрекъснат надзор от политици, регулатори и редица още заинтересовани страни, Twitter и Instagram са склонни да преразгледат функцията "харесване", пише Fortune.

По време на TED конференцията през април главният изпълнителен директор на Twitter Джак Дарси каза, че ако трябваше да създаде мрежата сега, то, той не би включил функцията за харесване.

Ново прототипно приложение на Twitter позволява на потребителите да видят даден пост без да се виждат броят харесвания и ретуитвания. От Instagram също разработват такова приложения, с което се надяват да се понижи натискът върху мрежата.

Facebook обаче остава вярна на себе си без да ограничава възможностите за реагиране на публикации в мрежата. Тя не само предлага опцията харесване, но и позволява на потребителите да реагират с определена емоция.

Технологичните компании обаче държат на харесванията точно колкото и потребителите. По този начин социалните мрежи определят кои постове да се показват с предимство в нюзфийда и как да таргетират потребителти с рекламно съдържание най-ефективно.

Проучване на Калифорнийския университет в Лос Авджелис показва зависимостта на потребителите от това кое се харесва и кое не в социалната мрежа. За изследването са избрани 32-ма тийнейджъри, на които се показват снимки с манипулиран брой на харесванията. Те избират снимката с най-много харесвания без да знаят, че всъщност те не са реални.

Според специалисти това може да се окаже опасно, тъй като обикновените потребители могат да бъдат подведени лесно относно съдържанието и достоверността му.

Премахването на опциите за харесване и реакции би намалило и натиска върху социалните мрежи и зависимостта на потребителите. От друга страна обаче това ще затрудни подбирането на реклами.

Няма гаранция, че премахването на тези функции ще реши изцяло проблема за търсенето на одобрение. Потребителите ще намерят друг начин да го измерват, твърдят специалистите.

Facebook променя изоснови приложенията си - ето как ще изглеждат те

Facebook променя изоснови приложенията си - ето как ще изглеждат те

Някои от тях ще бъдат достъпни още днес, други след няколко месеца