В наши дни социалните мрежи не са само начин да се свържем с близките си, но и средство за печелене на пари. Това превръща приятелите в последователи, а възможността да се изразиш в борба за повече гледания или харесвания. Първите в класациите стават лидери на мнение, а компаниите печелят нови рекламодатели. Когато теглим чертата в края на годината, виждаме, че най-добрите инфлуенсъри печелят повече от много мениджъри на големи компании.
TikTok ги направи известни
През последните години TikTok не само се превърна във водеща социална мрежа, но и задължителна част от портфолиото на много бизнеси. Според данни на Statista приложението има 1,59 милиарда активни месечни потребители към февруари 2025 година.
Близо 157 милиона от тях следват Чарли Д'Амелио. Тя е най-високоплатеният инфлуенсър в социалната мрежа, като годишно печели над 17,5 милиона долара, сочат данни за 2025 година на Influencer Marketing Hub. Тя става известна през 2019 година, когато започва да публикува видеа, на които танцува.

Източник: Инстаграм
Шест години по-късно със сестра си имат собствен сериал, своя линия дрехи от марката Hollister и партньорства с компании като EOS Cosmetics и Dunkin'. Според Wall Street Journal приходите ѝ са надминали заплатите на ръководители на компании като Starbucks и McDonald"s.
Макар да има най-много последователи (162,4 милиона), Хаби Лейм е вторият инфлуенсър в класацията по приходи - между 16 и 20 милиона долара годишно, като някои от спонсорираните му публикации достигат цена от 400 хиляди долара.

Източник: Инстаграм
В социалните мрежи той е разпознаваем с видеата си, които осмиват абсурдни съвети (лайфхакове). Основен инструмент са мимиките му, които привличат рекламодателите, които искат да достигнат до интернационална аудитория, без езиковата бариера да е пречка. Някои от партньорствата му включват модната Hugo Boss и криптоборсата Binance.
Под номер три с годишни приходи от 10 милиона долара застава по-голямата сестра на Чарли - Дикси Д'Амелио. Освен общите им проекти, тя се развива и в музикалната индустрия, като първият ѝ сингъл стана най-популярното видео в YouTube.

Източник: Инстаграм
Най-следваните личности в Instagram
Instagram е третата най-използвана социална мрежа с 2 милиарда активни месечни потребители, показват данни на Statista. За разлика от класацията в TikTok, най-следваните личности тук са добре познати на аудиторията в други кариерни области.

Източник: Инстаграм
Най-популярният акаунт в приложението е този на Кристиано Роналдо с 654 милиона последователи. Името му носи успехи не само на него, но и на съпругата му Джорджина Родригес и синът му - Кристиано-младши. Според Yahoo finance португалецът печели 3,2 милиона долара на пост.

Източник: Инстаграм
С 505 милиона последователи след него се нарежда друг футболист - Лионел Меси. Цената на негов пост е почти 2,6 милиона долара.
Селена Гомес е третата най-следвана личност в Instagram (420 милиона), като една нейна публикация е оценена на над 2,5 милиона долара. Макар да е по-известна като певица и актриса, голяма част от състоянието ѝ е резултат от козметичната ѝ марка Rare Beauty.

Източник: Инстаграм
YouTube е новата телевизия
Платформата за видеосъдържание е на второ място в списъка с най-използвани социални мрежи. Най-популярният влогър сред 2,5-те милиарда потребители е MrBeast (Джими Доналдсън). Каналът му има 397 милиона абонати в YouTube и общо над 500 милиона в другите социални мрежи. Съдържанието му включва изпълняване на опасни каскади, участие в нестандартни състезания, подаряване на къщи и други.

Източник: Инстаграм
Освен видеата, той стартира успешни странични бизнеси като линия дрехи и шоколадови барчета. Според Forbes миналогодишните му приходи се равняват на 85 милиона долара.
Макар абонатите му да са значително по-малко от тези на MrBeast (25 милиона в YouTube и 120 милиона в другите приложения), на второ място с миналогодишна печалба от 45 милиона долара се нарежда Дхар Ман. Неговите видеа са със социална насоченост, като засяга теми като расизма, неравенството и тормоза.

Източник: Инстаграм
На трето място по брой абонати в платформата (почти 21 милиона) е Джейк Пол. Той стана по-известен с боксовия си мач с Майк Тайсън. Съдържанието му варира от скечове и влогове за дневната му рутина до видеа за бойни спортове. Макар да се е фокусирал върху спортната си кариера, мината година е спечелил 45 милиона долара.

Източник: Инстаграм
Колко печелят мениджърите в Европа?
Според доклад на Board and CEO Remuneration in Europe за 2024 година средната годишна заплата на изпълнителен директор в топ 100 компании в Европа е 4,15 милиона евро (4,69 милиона долара). Тази сума е значително по-малка от миналогодишните печалби на най-популярните инфлуенсъри в социалните мрежи. Разбира се, трябва да се вземе предвид, че тези суми не са само от монетизация, но и от партньорства с известни компании или основаването на собствени бизнеси.