Когато чуем думата "инфлуенсър", асоциациите обикновено включват симпатични млади дами и господа, reel-ове и сторита от екзотични места и подобни. Не е грешно, но не е всичко. Масовите социални канали като Instagram и TikTok създават своите "звезди", но през последните години LinkedIn се превръща във все по-голяма степен в мястото, където професионалистите се утвърждават като лидери на мнение, а компаниите се ангажират в зряла и спокойна комуникация с настоящи и бъдещи клиенти и партньори.
Да, LinkedIn не е толкова "бляскав" и е най-стар сред масовите социални платформи със своите 22 години, но продължава да расте с двуцифрени проценти. Използват го и 1,6 млн. българи, а от тях между 230 000 и 300 000 души влизат всяка седмица, посочи в студиото на Money.bg Александър Кръстев от маркетинг агенцията BookMark.
По думите му над 20 000 са базираните в България компании с присъствие в професионалната социална мрежа. "Това, което виждаме през последните 2-3 години, е как компании, които сега влизат в платформата или са отдавна в LinkedIn, започват да го използват много по-смислено, целенасочено и със стратегия. Изключително важно е, че се търсят дългосрочни резултати, а не просто бърз успех, какъвто много често можем да постигнем в другите социални мрежи", обясни Кръстев.
По думите му подобна промяна се вижда и при потребителите. Има миграция от другите социални мрежи, като тя носи със себе си нови теми за обсъждане, а и с привнасяне на някои навици в общуването.

Източник: money.bg
Той обаче беше категоричен, че няма да видим превръщането на LinkedIn във Facebook: "LinkedIn, освен всичко друго, е изключително пазена целенасочено от своите създатели среда за комуникация, където фалшивите профили се ликвидират над 95% още в процеса на създаване. Има много ясни и бързи начини и ти да докладваш неподходящо съдържание. И в повечето случаи, ако то наистина не е подходящо, изчезва много бързо".
Освен това по думите му компаниите вече работят със служителите си, за да бъдат наясно те, че поведението им се отразява на бранда. Така даже дискусии като тези около приемането на еврото се водят на по-високо ниво, отколкото на други места.
"Дискусиите са тук, но следващото предизвикателство - изкуственият интелект, отново може да доведе до някакъв спад в платформата. Според мен най-важната задача на LinkedIn в момента е да се опазят от злоупотребите с автоматизация и изкуственият интелект, да запазят стойностните си потребители и създатели на съдържание и да ги ползват като основна причина останалите потребители да остават в LinkedIn по-дълго време", подчерта Кръстев.
Петте кръга на LinkedIn
Александър Кръстев е автор на книгата "Петте кръга - Как да накарате LinkedIn да работи за вас". "За разлика от Олимпийския принцип, че участието е важно, в LinkedIn самото участие не е достатъчно. Хубаво е да имаш стратегия, хубаво е да полагаш целенасочени усилия, ако искаш да имаш резултат. Ако търсиш социална мрежа, в която да си прекарваш времето да се забавляваш, споменахме ги няколко пъти, има доста други такива", подчерта експертът.
Кои са неговите три съвета за успешно професионално присъствие? "Грижете се за качеството на вашето съдържание - разказвайте своите истории и не толкова чуждите. По този начин работете върху личния си професионален бранд. Втори съвет - не се стремете към бързи успехи. Работете бавно, но сигурно, надграждайки малко по малко. Третият съвет е да не се отказвате на третата седмица - опитайте да влизате по 15 минути на ден. Започнете да публикувате веднъж на две седмици. Опознавайки платформата, алгоритмите и изкуствения интелект на LinkedIn, и тя ще започне да ви опознава и ще става все по-интересно и по-интересно".
Кои са "Петте кръга на LinkedIn" - вижте във видеото!