Франция и Италия ще изградят железопътния тунел под Алпите, който ще свързва Лион и Торино. Проектът, който се подготвя от няколко години, ще струва на двете държави 25 млрд. евро.

Тунелът ще бъде дълъг 57 км и ще бъде част от 270-километрово високоскоростно трасе, което ще осигури жп връзка между третия най-голям град във Франция и четвъртия най-голям в Италия.

Лидерите на двете държави - Еманюел Макрон и Паоло Джентилони се обединиха около мнението, че железопътната линия е от "стратегическо значение" както за двустранното им сътрудничество, така и за трансевропейските транспортни мрежи.

Предварителната работа по проекта вече е приключила и вече предстои изкопаването на самия тунел. Той трябва да бъде адаптиран към новите екологични видове транспорт, тъй като бе остро критикуван от природозащитници в миналото.

Съоръжението, което се очаква бъде готово през 2030 г., трябва да бъде финансирано с 40% средства от Европейския съюз и 35% от Италия. Останалите 15% ще осигури Франция. Двете държави преговарят с Европейската комисия по темата. 

Двете държави развиват разнообразни инициативи за свързване на индустриите си. Макрон и Джентилони се договориха италианската корабостроителница Fincantieri да купи контролния пакет акции (51%) от френската корабостроителница STX.

Ключовият 1% ще бъде под формата на акции, дадени на заем от Франция. Тя може да си ги върне обратно, ако не е доволна от начина, по който се управлява компанията.

Сделката между двете корабостроителници бе обявена ден след като германският електронен гигант Siemens обяви, че ще придобие 50% от френския производител на влакове Alstom и двете компании ще слеят своя бизнес.

Siemens и Alstom създават европейски гигант в ж.п. индустрията

Германия и Франция създават европейски гигант в ж.п. индустрията

Той ще се конкурира с китайския гигант CRRC