Ако до преди 20 години подкаст беше непозната дума, сега те имат приблизителна глобална аудитория от 400 милиона. По изчисления пазарът ще струва над 20 милиарда долара до края на годината.

Както при всяка платформа, която иска да достигне аудитория подкастите се оказват полезни за политиците за подлания или обявяване на смели планове за реформи, кампании. Подкастите се използват от много инфлуенсъри, хора на изкуството и т.н.

Вече добре познати от преди пандемията Covid-19, подкастите процъфтяваха през този период на блокиране и принудителната изолация.

След пандемията пазарът на подкастите расте с бързи темпове, което доказва, че услугата е много търсена.

Според Grand View Research глобалният пазар на подкасти ще расте с над 20% годишно, поне до 2030 г., цитиран от ekathimerini.

През 2030 стойността на този пазар ще надхвърли 100 милиарда долара. Северна Америка има 40% дял на пазара, като Amazon, Αpple, iHeartMedia, Pandora и Spotify доминират в световен мащаб. Интервютата заемат най-много време в подкастите - около 30% от времето.

Според проучване в южната ни съседка Гърция подкастите се слушат предимно от хора на възраст 18-29 (31%) и 40-49 (24%). Аудиторията е почти поравно разделена между мъже (52%) и жени (48%) и относително богати: 41% се описват като хора със средни доходи и 36% като хора с високи доходи.