Морският транспорт на стоки, измерен в обемите, преминали през най-големите портове в САЩ, може да се свие с над 10% през първото тримесечие на 2020 г. на годишна основа. Със сигурност вече такива са прогнозите за пристанището в Лонг бийч, Калифорния, което е вторият най-голям входен пункт за контейнери в страната, предаде Zero Hedge.

От началото на година през порта преминават прогресивно по-малко стоки, като техният обем се понижи с 6% на годишна база през януари и с още толкова през февруари, посочва изпълнителният директор на съоръжението Ное Хацегаба. По думите му обаче това е повсеместен феномен, като между САЩ и Китай плават все повече празни кораби.

Венецуела внезапно изиска плащания за транспорт на петрол в криптовалута

Венецуела внезапно изиска плащания за транспорт на петрол в криптовалута

И доставките спряха

Само между 20 януари и 10 февруари са били отменени отплаванията на 105 кораба между Азия, Северна Америка и Европа, тъй като заради епидемията от коронавирус във втората по големина икономика на света бяха затворени десетки заводи, сочат данните на международната морска консултантска компания Drewry.

От нея изчисляват, че тяхното канселиране е струвало приблизително 1 млрд. долара. "Част от тези загуби ще бъдат компенсирани в бъдеще чрез допълнително натоварване на корабите, но в краткосрочен план загубата за превозвачите е огромна", посчват те.

Транспортът струва на българина по една средна заплата на година

Транспортът струва на българина по една средна заплата на година

Като дял от общите разходи тези у нас са по-големи в сравнение с Румъния, Словакия, Хърватия и Чехия

От Drewery още изчисляват, че спадът на превозените товари от Китай е спаднал с между 20 и 40% на годишна основа. В резултат от това се наблюдава понижение на доставките във всички големи международни пристанища по света, не само в САЩ и това нанася сериозен удар върху постъпленията им.

"Компаниите за превоз на товари отчаяно се надяват на скоростно разрешаване на проблемите, което ще позволи възобновяването на производството от заводите в Китай и изнасянето на стоките и частите, които задвижват глобалната верига на доставките", пишат от анализатоската компания. "Вече е неизбежно, че през първото тримесечие на годината доставките през портовете ще се сринат, но въпросът е по-скоро дали ще видим възстановяване по-късно през 2020 г."