Основана преди над десетилетие, SHEIN оперира в над 150 страни и има повече от 100 милиона активни месечни потребители в Европейския съюз (ЕС). С своето експанзивно глобално присъствие, SHEIN има важен принос за местните икономики, в които оперира. Неизбежно SHEIN заля и европейския пазар и е предпочитана алтернатива на много скъпи брандове. Как обаче се отразява това на европейската икономика?

Разширяващи се дейности в Европа

В ЕС операциите на SHEIN обхващат доста дейности, като се започне от корпоративни функции в централата до продажбите и маркетинга в регионалните офиси. Платформата за електронна търговия става все по-разпознаваема в ЕС и не само това, ами отвори центрове за дистрибуция във Вроцлав, Полша и Страдела, Италия. SHEIN редовно организира събития, установявайки физическо присъствие, за да могат клиентите да взаимодействат с марката лично. През 2023 г. SHEIN организира близо 20 pop-up събития в ЕС във Франция, Италия, Испания, Ирландия и Германия. Това включва и две големи инициативи - SHEIN X и SHEINMarketplace.

Икономически отпечатък

През последните години SHEIN набра доста сериозна клиентска база в ЕС, използвайки инструменти за ангажиране на аудиторията, за да идентифицира модните тенденции, които набират популярност сред публиката в ЕС.

Според доклад на Oxford Economics разширяващите се операции на SHEIN във Франция, Италия и Полша носят икономически принос на стойност 1,1 милиарда евро през 2023 г., както и 6130 работни места. Това общо икономическото въздействие включва операциите на SHEIN на трите пазара и допълнителната икономическа активност на всеки пазар, която е стимулирана. По отношение на споненатите работни места, по-голямата част от тях са свързани с дейности в икономиката, а не директни служители на SHEIN.

Секторите на транспорта и съхранението също играят значителна роля, представлявайки още 15% от индиректния принос на SHEIN в БВП и 24% от за непряка заетост. В целия ЕС SHEIN работи с над 40 доставчици на услуги, за да изпълняват поръчки на SHEIN и да ги доставят на клиентите.

От трите нива на общото икономическо въздействие на SHEIN (пряко, непряко и предизвикано въздействие), прякото въздействие е най-голямо - принос от 544 милиона евро към БВП на ЕС през 2023 г. във Франция, Италия и Полша - общо, се казва още в доклада.

Експанзията на SHEIN на пазара на ЕС може да подкрепи сектора на търговията на дребно, като бъде като катализатор за цифровизацията на индустрията, се добавя в доклада.