Кризата с доставките вероятно ще продължава да се влошава. Това твърдят редица анализатори и хора от сектора. За това предупреди и ръководството на хонконгската частна корабна компания Wah Kwong Maritime Transport, предаде Bloomberg.

Според компанията некоординираните подходи за ограничаване на вируса в различните точки по веригата на доставки продължават да нарушават работата в сектора.

"Все повече моряци напускат работа и ситуацията се влошава още повече", казва в Уилям Феърклоу, който е управляващ директор на Wah Kwong. "Никога досега не сме се сблъсквали с подобен проблем. Намирането на работна ръка за някои кораби е много трудно", заяви още мениджърът. По думите му заплатите се повишават.

Въпреки че недостигът на служители все още не е достигнал повратна точка, без да има координация между властите за синхронизиране на мерките за Covid-19, кризата може да ескалира.

При всяко съмнение на случай на вируса в китайско пристанище, доставките там спират. В САЩ, в пристанищата Лос Анджелис и Лонг Бийч, които са вход за над една трета от вноса на контейнери в САЩ, общият брой чакащи кораби е 77 броя, които чакат по средно две седмици за разтоварване.

Според проучване на Oxford Economics сред 148 предприятия, проведено през октомври, близо 80% заявяват, че не очакват кризата с доставките да свърши скоро.

Все пак има и оптимисти. Изпълнителният директор на логистичната компания GXO Logistics Малкълм Уилсън заявява, че кризата е на път да приключи. "Преживяхме най-лошото", коментира той.