Планът, известен под наименованието "Power-8", предвижда се да бъдат съкратени 10 -12 хил. от около 56 хил. служители на компанията.
Невпопулярните мерки получиха единодушната подкрепа от всички членове на борда, се казва в разпространено в Париж от пресслужбата на концерна комюнике. Реализацията на плана ще позволи да се противодейства на отслабения долар, да се премахнат финансовите загуби в резултат на изоставането в графика на програмата за производство на новия "Еърбъс А-380", като ще бъдат обезпечени и бъдещите потребности на компанията от финансиране.
„Еърбъс" трябва да съкрати разходите с 5 млрд. евро до 2010 г. и с още 2 млрд. евро през следващите години.
В близките дни планът за преустройство ще бъде представен на синдиката на работниците в "Еърбъс".
Миналата седмица канцлерът Ангела Меркел и френският президент Жак Ширак беше постигната договорка за равномерно разпределяне между двете страни непопулярните мерки за орязване на работни места.
В Германия „Еърбъс" има общо седем фабрики, в които работят общо 23 000 души.
Става дума за предприятия в отлично състояние, с голям технически капацитет, висококвалифицирана работна ръка и високо производство.
Масивни държавни инвестиции насърчават от край време изследователската дейност в германските предприятия на „Еърбъс".
Германия се надява, че това ще бъде съблюдавано при взимане на решението в полза или в ущърб на отделни производствени комплекси на затруднения самолетостроител. Факт е обаче, че за да остане конкурентноспособен, „Еърбъс" ще трябва да прехвърли производството и в други държави, заяви федералният министър на икономиката Михаел Глос.
Германия има сериозен проблем с безработицата и подобно почти 10% съкращение на заетите 23 000 души не е по вкуса на управляващата коалиция.
Комплицирано е и положението във Франция, където предстоят след два месеца президентски избори.