Финалният индекс на потребителското доверие на Мичиганския Университет и Ройтерс в САЩ през май се покачва до 68.7 пункта при очаквания за увеличение до 68.0 пункта след като според предварителния доклад стойността му достигна 67.9 пункта.

Индексът на потребителското доверие в текущите условия на Мичиганския Университет в САЩ през май се покачва до 67.7 пункта при очаквания за повишение до 67.3 пункта след като предварителният доклад показа 66.2 пункта.

Индексът на бъдещите потребителски очаквания на Мичиганския Университет в САЩ през май нараства до 69.4 пункта, при очаквания за покачване до 69.0 пункта след 68.3 пункта според предварителните данни.

Проучването се осъществява от сътрудници в Мичиганския Университет, САЩ. Прави се отчет 2 пъти в месеца: втората седмица от месеца (обикновено петък) около 15-то число от месеца (предварителен отчет) и след 2 седмици (окончателен отчет).

Този индикатор като цяло отразява желанието на потребителите как да изразходят средствата си.

Според Ричард Къртин, директор на проучването, „спрямо състоянието на икономиката само пред 6 месеца, потребителите определено са възстановили доверието си".

Изненадващо силното покачване на индекса на потребителското доверие в САЩ до голяма степен неутрализира песимизма последвал негативните данни за рекорден спад на промишлената активност в Чикаго през май, като върна еврото над 1.4100 долара, а индексите на Нюйоркската фондова борса пак покачват.

DJIA е нагоре с 28.91 пункта или 0.34%до 8 432.71 пункта, S&P 500 с 4.85 пункта или 0.53% до 911.68 пункта, а Nasdaq Comp. с 8.02 пункта или 0.46% до 1 759.81 пункта.