Регистрациите на нови леки автомобили в Европейския съюз се свиха допълнително с 6,7% през февруари, на фона на проблемите с прекъсванията на веригата за доставки, с което се сблъскват производителите на автомобили. Това показват данни на Асоциация на европейските производители на автомобили.

719 465 са продадените бройки в ЕС, което е най-слабият резултат по отношение на обемите за месец февруари като цяло.

Четирите по-големи пазара в региона отчетоха различни резултати. Италия и Франция записаха двуцифрени спадове съответно 22,6% и 13,0%, докато Испания и Германия отбелязаха ръст съответно 6,6% и 3,2%).

Шести пореден месец на спад на продажбите на автомобили в Европа, България отчита ръст

Шести пореден месец на спад на продажбите на автомобили в Европа, България отчита ръст

Най-голям ръст се отчита при корейските Hyundai и Kia

На този фон България отбелязва ръст на регистрираните нови леки автомобили от 17% за периода.

Секторът е изправен пред много главоболия заради продължаващият недостиг на полупроводници, войната в Украйна и нови огнища на Covid в Китай. Тези обстоятелства допълнително натоварват вече почти счупените вериги за доставки. По прогнози на Bloomberg Intelligence продажбите в Европа, в най-лошия случай, може да останат на по-ниско ниво миналата прогноза за ръст от едва 5%.

Въпреки че инвазията на Русия в Украйна не оказа голямо влияние върху продажбите миналия месец, това ще се промени в бъдеще. Украйна е ключов източник на определени ресурси за автомобилопроизводителите. Прекъсването на работата в много заводи в страната може да намали производството на автомобили в Европа с до 700 000 превозни средства през първата половина, коментира анализаторът от Wells Fargo & Co. Колин Ланган.

Stellantis NV и VW регистрираха намаления със съответно с 17% и 12%. Toyota и BMW са увеличили продажбите съответно с 4,7% и 1,3%. Hyundai се открои с 25% ръст.

Ford, Volvo, Nissan също отбелязват спадове.