Продажбите на автомобили в Китай през януари спаднаха с 18% на годишна база, до 1,94 милиона автомобила, съобщи правителствената Китайска асоциация на автомобилните производители. Тъй като Лунната нова година в Поднебесната империя тази година се падна в края на първия месец на годината, а не през февруари, както през 2019 г., спадът се очакваше, пише MarketWatch.

През февруари обаче няма да видим обичайния отскок, тъй като коронавирусът в Китай ще намали продажбите на автомобили за първото тримесечие. Епидемията ще доведе до по-голямо поражение за китайската икономика, отколкото епидемията от SARS през 2003 г. Това показва проучване на над 300 автомобилни компании. Те обаче заявяват, че сривът в потребителското търсене трябва да бъде сравнително кратък. 

Как коронавирусът убива и автомобилния пазар в Китай?

Как коронавирусът убива и автомобилния пазар в Китай?

Инвенториите от непродадени коли са се изстреляли значително над средното

Продажбите на автомобили в Китай спадат за втора поредна година - през 2019 г. до 25,8 милиона, което е значително понижение в сравнение с рекордните 28,9 милиона, продадени през 2017 година. Това начало на годината може да доведе до други спадове за китайската индустрия през 2020 г. Продажбите на електромобили също спаднаха през януари, като паднаха с 54% на годишна база до 44 000 превозни средства.

Според прогнози, рецесията ще продължи да се задълбочава и през 2020 г., твърдят от Zero Hedge.

Преди разпространяването на епидемията от коронавирус министърът на индустрията и информационните технологии Миао Вей прогнозира, че до края на годината в страната ще бъдат продадени 25 млн. автомобила. Това е по-ниска стойност от година по-рано, когато бяха закупени 25,769 млн. коли, но в контекста на настоящата конюнктура дори и тя изглежда завишена.