След две години задръствания на пристанищата и недостиг на контейнери за транспорт на стоки, изглежда, че сега нещата тръгват в по-нормален ритъм. Износът от Китай се забавя, търсенето от западните икономики намалява.
Цените за превоз на стоки, които счупиха рекорди в разгара на пандемията, спадат бързо. И контейнерните превози по маршрутите между Азия и САЩ също са намалели.
Според главният изпълнителен директор на логистичната платформа Container xChange Кристиан Рулофс "търговците на дребно и по-големите купувачи или спедитори са по-предпазливи по отношение на перспективите по отношение на търсенето и поръчват по-малко", цитиран от cnbc.
По данни на консултантска компания Drewry - ключов показател за цените на контейнерите, 12- метров контейнер за превоз на стоки струва 3 689 долара, което е с 64% по-малко в сравнени със същия период на миналата година. Текущата цена е много по-ниска от рекордно високите цени от над 10 000 по време на пандемията, но все още остава със 160% по-висока от нивата преди пандемията от $1 420.
Според Drewry тарифите за товари по основните маршрути също са паднали. Разходите за маршрути като Шанхай-Ротердам и Шанхай-Ню Йорк са намалели с до 13%. Падащите тарифи за товари са свързани с "рязък спад" на контейнерните превози според Nomura Bank.
Тенденциите в логистиката и веригите за доставки от последните две години са се обърнали, коментират логистичните компании. През този период недостигът на контейнери е постоянен, заради закъснения в пристанищата, засегнати от блокиране и нарастващо търсене, но сега търсенето на контейнери намалява, съответно и цените им.