БДЖ трябва да се постресне: според планираните общоевропейски реформи, железниците ще трябва да си плащат, щом влаковете им закъсняват, съобщава Die Welt.

Немската медия е узнала от федералния министър на транспорта Волфганг Тифензее, че за дългите дистанции от втората половина на 2009 ще влезе в сила реформа на ЕС, според която след първия час закъснение на пътниците ще трябва да се връща 25% от цената на пътния билет, а при 2 часа закъснение вече 50%.

Досега германският железопътен превозвач доброволно бе решил да се глобява с 20% от стойността на билета, ако закъснее над един час.

Предпоставка за регулацията е решение на Европарламента и след това на Съвета на транспортните министри, което според Тифензее е минало много трудно. Обаче се е стигнало до „пътен знак в европейския релсов транспорт", защото с европейското решение се преодоляват и технически препятствия. Ставало дума за „трети железопътен пакет" (мероприятия).

Между другото ще се въвежда и паспорт за машинисти и единни технически стандарти за локомотивите. Те щели да направят излишна смяната на локомотивите при пресичане на границата и така щели да се спестят време и пари.

Спокойно за БДЖ, все пак - за инфраструктурно слабите страни на ЕС, по-специално за Източна Европа, ще има отсрочки. Извънредните срокове можели да се проточат до 15 години. В старите членки на ЕС реализирането на целия пакет е предвидено в срок до 10 години.