Немската медия е узнала от федералния министър на транспорта Волфганг Тифензее, че за дългите дистанции от втората половина на 2009 ще влезе в сила реформа на ЕС, според която след първия час закъснение на пътниците ще трябва да се връща 25% от цената на пътния билет, а при 2 часа закъснение вече 50%.
Досега германският железопътен превозвач доброволно бе решил да се глобява с 20% от стойността на билета, ако закъснее над един час.
Предпоставка за регулацията е решение на Европарламента и след това на Съвета на транспортните министри, което според Тифензее е минало много трудно. Обаче се е стигнало до „пътен знак в европейския релсов транспорт", защото с европейското решение се преодоляват и технически препятствия. Ставало дума за „трети железопътен пакет" (мероприятия).
Между другото ще се въвежда и паспорт за машинисти и единни технически стандарти за локомотивите. Те щели да направят излишна смяната на локомотивите при пресичане на границата и така щели да се спестят време и пари.
Спокойно за БДЖ, все пак - за инфраструктурно слабите страни на ЕС, по-специално за Източна Европа, ще има отсрочки. Извънредните срокове можели да се проточат до 15 години. В старите членки на ЕС реализирането на целия пакет е предвидено в срок до 10 години.
buddy
на 23.06.2007 в 09:22:25 #4Ами че ние такива влакове, дето не закъсняват, нямаме. Тъй че направо да продаваме вагоните докато е време.
Alen
на 22.06.2007 в 23:58:41 #3И не само това!Времетраенето на пътуването ще се увуличи най-малко с 35 процента!!!!!!
smirn0ff
на 22.06.2007 в 21:16:26 #2тройно
Smart Decision
на 22.06.2007 в 18:25:14 #1Колко ли ще се увеличат билетите за да си набавят бюджетът с техните закъснения тогава.