Автосалоните и доставчиците в Индия са затрупани от непродадени автомобили и велосипеди.
Залежалата стока възлиза на 500 000 пътнически превозни средства и 3 милиона двуколесни превозни средства. Това оставя седем от десетте най-голeми автомобилни компании в страната без избор, като ги принуждава временно да затворят фабриките си, пише Quartz.
Mahindra Vehicle Manufactures, която е част от корпорацията за производство на автомобили Mahindra&Mahindra обяви на 9-и юни, че няма да има никакво производство за 5-13 дни в тримесечието от април до юни.
Лидерът на пазара Maruti Suzuki също ще затвори своите заводи между 23-и и 30-и юни, за да се справи с натрупаните запаси на непродадени автомобили. Компанията затвори фабриките си в Гургаон и Манесар в Хариана за ден през изминалия месец.
"Автоиндустрията предприема мерки, за да се справи със запасите от коли", казва Вишну Матхър, главен директор на Общността на индийските автомобилни производители.
По данни от изследвания производството надхвърля продажбите за периода април-май. Май се оказва и най-лошият месец за индустрията от 18 години с оглед на продажбите на пътнически автомобили. Те са намалели с 20,6% на годишна база.
Производителите се борят да отговорят на новите правила за безопасност и вредни емисии. В следствие на това те са били принудени да увеличат цените или дори да спрат от производство някои стари модели.
За да направи шофирането по-безопасно, Министерството на транспорта в Индия е приело закон, според който колите, произведени след първи юли трябва да са оборудвани с въздушни възглавници, колани и аудио система, която се активира при превишаване на скоростта.
Друга част от промените са свързани с усилията на страната да намали количеството на вредните емисии от автомобилите. Ограниченията за тях трябва да влязат в сила от 2020 година, а някои производители трябва да преустановят продажбите на всички дизелови коли.
Производителите смятат, че потребителите ще усетят разходите от промените, а това няма как да не се отрази на индустрията.
Индия изгуби статута си на най-бързо развиваща се икономика през миналата седмица, след като нарастването на БВП стигна до най-ниското си ниво за пет години - 6,8%. Предвид отслабващото доверие в икономиката, индийското население е склонно да харчи по-малко.
Сега надеждите на производителите са за първия бюджет на президента Нарендра Моди. Те смятат, че намалелите продажби са сериозно притеснение и държавата трябва да се намеси.