Google вдигна завесата и показа резултатите на някои от най-важните си подразделения, но не всички харесаха това, което се криеше зад нея, пише The Wall Street Journal.
Изненадващо, в понеделник Alphabet Inc., компанията майка на технологичния гигант, публикува за първи резултатите на бизнеси като YouTube и облачните услуги. Новите данни обаче не успяха да отклонят вниманието на инвеститорите от разочароващите данни за интернет рекламата.
Оперативният доход, мярка за печалбата от основни операции като търсачката, е $9,3 милиарда - далеч по-малко от очакваните $9,9 милиарда. Това е деветия път в последните десет тримесечия, в които компанията не успява да достигне очакванията на Уолстрийт.
Приходите от $46,1 милиарда за четвъртото тримесечие на 2019 г. също бяха под консенсусните очаквания за $46,9 милиарда. Те растат със 17% на годишна база - най-бавният темп от над две години. В резултат акциите на гиганта поевтинаха с 4,7%.
Този отчет бе първият, откакто Сундар Пичай бе повишен в главен изпълнителен директор и на Alphabet през декември, след като съоснователите Сергей Брин и Лари Пейдж се оттеглиха.
Alphabet разкри, че приходите от YouTube през 2019 г. надхвърлят $15 милиарда. Това е долният край на прогнозите за видеобизнеса и подсказва, че компанията получава по по-малко от $8 на година от всеки един от общо 2 милиарда потребители. Все пак има място за растеж, а през последните три месеца на годината приходите растат с 31% до общо $4,7 милиарда.
Облачните услуги пък са напът да достигнат $10 милиарда през тази година. За сравнение, подразделението, което оперира търсачката, постига приходи от $27,2 милиарда само за последните три месеца на 2019 г. През последните три месеца подразделението има приходи от $2,6 милиарда, а Amazon е получила от този бизнес $10 милиарда.
Въпреки че разкри данни за приходите, компанията не съобщи каква е печалбата или загубата от YouTube и облачните услуги.