Google вдигна завесата и показа резултатите на някои от най-важните си подразделения, но не всички харесаха това, което се криеше зад нея, пише The Wall Street Journal.

Изненадващо, в понеделник Alphabet Inc., компанията майка на технологичния гигант, публикува за първи резултатите на бизнеси като YouTube и облачните услуги. Новите данни обаче не успяха да отклонят вниманието на инвеститорите от разочароващите данни за интернет рекламата.

Оперативният доход, мярка за печалбата от основни операции като търсачката, е $9,3 милиарда - далеч по-малко от очакваните $9,9 милиарда. Това е деветия път в последните десет тримесечия, в които компанията не успява да достигне очакванията на Уолстрийт.

Приходите от $46,1 милиарда за четвъртото тримесечие на 2019 г. също бяха под консенсусните очаквания за $46,9 милиарда. Те растат със 17% на годишна база - най-бавният темп от над две години. В резултат акциите на гиганта поевтинаха с 4,7%.

Този отчет бе първият, откакто Сундар Пичай бе повишен в главен изпълнителен директор и на Alphabet през декември, след като съоснователите Сергей Брин и Лари Пейдж се оттеглиха.

Sonos съди Google заради кражба на технологии

Sonos съди Google заради кражба на технологии

Двете компании бяха близки партньори

Alphabet разкри, че приходите от YouTube през 2019 г. надхвърлят $15 милиарда. Това е долният край на прогнозите за видеобизнеса и подсказва, че компанията получава по по-малко от $8 на година от всеки един от общо 2 милиарда потребители. Все пак има място за растеж, а през последните три месеца на годината приходите растат с 31% до общо $4,7 милиарда.

Облачните услуги пък са напът да достигнат $10 милиарда през тази година. За сравнение, подразделението, което оперира търсачката, постига приходи от $27,2 милиарда само за последните три месеца на 2019 г. През последните три месеца подразделението има приходи от $2,6 милиарда, а Amazon е получила от този бизнес $10 милиарда.

Въпреки че разкри данни за приходите, компанията не съобщи каква е печалбата или загубата от YouTube и облачните услуги.

Google прави нов ход в името на поверителността на потребителите. Или в това на собствената си печалба?

Google прави нов ход в името на поверителността на потребителите. Или в това на собствената си печалба?

Компанията планира да ограничи употребата на "бисквитки" от трети страни в своя браузър Chrome