Микаел Кулман е роден в Страсбург, Франция. Завършва икономика и финанси в Института в Страсбург. Има магистърска степен по банкови и финансови техники от университета "Робърт Шуман". Присъединява се към групата на Societe Generale преди 25 години. Бил е директор корпоративни банкови дейности за Швейцария в Цюрих, заместник-управител на основния клон в Германия - Кьолн, директор на отдел "Маркетинг" в централното управление във Франкфурт, Германия и след това началник на "Корпоративно банкиране" в Полша. Присъединява се към Societe Generale Експресбанк през 2009 г. като ръководител на отдела за управление на риска.

Г-н Кюлман, какви са вашите очаквания в банковия сектор през тази година?

- Изминалата година беше трудна, но по всичко личи, че нещата започват да се оправят. Забелязваме нараснал интерес на банкови услуги, което е сигнал, че пикът на кризата е достигнат и отминал.

Как се отрази икономическата криза в банковия сектор в България?

- В България икономическата криза започна преди всичко с проблемите с индивидуалните кредити. Това беше проблем пред, който бяха изправени всички банки. За Societe Generale Експресбанк мога да кажа, че ние внимателно преценяваме какви са нуждите и възможностите на нашите клиенти, което още преди започването на икономическата криза помогна на клиентите ни да взимат информирани решения и да планират финансите си според възможностите. Като цяло трябва да се има предвид, че когато дадена банка работи в партньорство със своите клиенти в бъдеще няма да има проблем с тях.

Какви са вашите очаквания за кредитния пазар през тази година?

- Не бих искал да се ангажирам с прогнози, но от гледна точка на  Societe Generale Експресбанк прогнозираме  покачване при тази дейност. Както знаете повечето  банки са доста внимателни при отпускането на кредити.

Какъв процент от месечния доход на човек може да отива за погасителната вноска по кредита?

- Не може да се даде точна формула, но средно 30-35 процента от официално обявения доход на клиента е една удачна сума. От началото на седмицата стартирахме инициатива, която е насочена към потенциалните клиенти. С нея искаме да покажем ясно на хората какво трябва да гледат, когато избират банкови услуги като жилищни и потребителски кредити например.